7 Mayıs 2008 Çarşamba

Subliminal Advertising - Bilinçaltı Reklamlar

Bilinçaltını etkilemeyi amaçlayan, gözle algılanamayacak kadar kısa süreli sinema ya da televizyon reklamlarına denir.
Ancak bilinçaltı düzeyde algılanabilecek kadar kısa verilmiş söz, resim ve biçimlerden oluşan reklamlardır. 1957 yılında ABD’de bir araştırmacının ‘’ Coca Cola içiniz ‘’ ve ‘’ Patlamış mısır yiyiniz ‘’ iletilerini bilinçli olarak algılanamayacak kadar kısa bir süre sinema ekranında gösterip, satışların arttığını bildirmesiyle başlayan bilinçaltı reklamları tartışması günümüzde de sürmekle birlikte, bu deney hiçbir zaman başarıyla yinelenmemiştir. 1994 yılında yayımlanan bir araştırma, konunun ortaya atıldığı ABD’ de bilinçaltı reklamların reklam dünyası, medya ve reklamverenler tarafından yaygın biçimde kullanılmak şöyle dursun, tam tersinin geçerli olduğu sonucuna varılmıştır.
( Rogers and Seiler 1994)

Kaynak : Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü - Tanses Gülsoy

Hiç yorum yok: