7 Mayıs 2008 Çarşamba

Sinema Sponsorluğu

Sinema sektörünün gelişimine düşünüldüğünden fazla katkısı olan sinema salonları uzun yıllardan beri hep bir gelişim içindedir. Sinema seyircisine film izletmekten daha fazlasını vermeyi amaç edinip, daha fazla kazanç elde etmek için sponsorluk antlaşmaları yapılmaktadır. Birçok marka, pazarlama stratejisi olarak sinemada sponsorluk çalışmaları ile, ürün ve hizmetlerine ilişkin detaylı bilgileri sinema seyircilerine aktarmaktadır. Peki ama sinema sponsorluğu nasıl uygulanır ?

Sinema-Salon Sponsorluğu

1- Sinema salonlarının şirket/ürün ismi ile anılması
2- Fuaye alanı ve salonlarda firma kurumsal kimliğine/ürün kimliğine uygun görsel düzenlemelerin yapılması
3- Patlamış mısır kutularında firma görselliğinin/promosyon duyurularının kullanılması
4- Koltuklara damgalama
5- Sürekli perde reklam avantajı
6- Film özel gösterimi düzenlenmesi
7- Gazete ilanlarında salonların şirket/ürün ismi ile anılması
8- Belirli dönemlerde fuaye alanında promosyon/ürün tanıtımı aktivitelerinin düzenlenmesi
9- Bilet arkalarının reklam amaçlı kullanımı, biletler ile bağlantılı çekiliş/promosyon çalışmalarının yapılması

Büfe Sponsorluğu

1- Büfelerde seçkin ürün satış hakkı
2- Büfelerde firma kurumsal kimliğine/ürün kimliğine uygun görsel düzenlemelerin yapılması
3- Sürekli perde reklam avantajı
4- Film özel gösterimi düzenlenmesi
5- Gazete ilanlarında logo
6- Belirli dönemlerde fuaye alanında promosyon/ürün tanıtımı aktivitelerinin düzenlenmesi

Diğer Sponsorluklar

1- Seans Sponsorluğu
2- Çocuk Sineması Sponsorluğu
3- Bebekli Anneler Seans Sponsorluğu
4- Yaratıcı Projeler

Sinemada Sponsorluğun Avantajları

1- Görünürlüğü ve tanıtım şansını arttırmak
2- Tüketici davranışlarını şekillendirmek
3- Toplumda belirli bir kitle ile iletişime girmek
4- Pazarlama fırsatları ve ürünü rakiplerden farklılaştırma
5- Satışları arttırmak

Hiç yorum yok: