İyi müşterilere yönelik pazarlama stratejisidir. Karşılıklı iletişim yoluyla ve doğrudan pazarlama yöntemlerinden yararlanarak en iyi müşteriyi belirleme, elde tutma ve onlara zaman içinde gittikçe daha sık satış yapmaya dayanan pazarlama stratejisidir.
Örnek:
Sık alım yaptığı belirlenen müşterilere özel indirimler sunmak.
- Havayolu kuruluşlarının devamlı müşterilerine indirimli biletler sunması.
- Bankaların kredi kartı kullanan müşterilerine, para puan kazandırması ya da alışveriş yaptıkça çekilişlere katılma şansı vermesi.
- Sponsorluk antlaşması imzalamış firmaların devamlı müşterilerine etkinliklere katılım için indirim kuponu ya da davetiye göndermesi.
Kaynak : Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü - Tanses Gülsoy
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder