Çok ürünlü reklam ya da birden çok ürünü konu alan reklamlardır. Çoğunlukla, aynı üreticinin çeşitli ürünlerini konu alır. Bu tür reklamlara ayrıca “Ürün Çeşidi Reklamları” (Range Advertising) denir. Reklam, bir satış yerinin stokunda bulunan ürün çeşidini konu aldığında da, “Çok Ürünlü Reklam” (Multiproduct ya da Multiunit Advertising) olarak adlandırılır.
Reklamverenin dikkat etmesi gereken konu ise; Bütçe ve Stok düzenlemesi’dir. Tüketiciye sunulacak ürün çeşitliliği hangi sebeplerle varlık gösterecekse iyi analiz edilmesi gerekir.
Örneğin, “X mağazasında A’dan Z’ye her şey var” iletisini tüketiciye sunmaktır. Kısaltması ise; M.P.A‘ dır.
Ürün çeşidi fazla olan firmaların satış stratejilerine yardım eden bu uygulamalar, aslında benzer firmalar arasındaki rekabeti de beraberinde getirmektedir. Firmalar çeşitliliği, uygun fiyatlandırmayı ve ödeme kolaylıklarını kısa yoldan, fazladan çeşit sunarak anlatmaya çalışırlar. Sonuç olarak da, reklamların sunumu ekonomik analizlerden referans alınarak oluşturulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder