Bir giriş yapalım ama nasıl yapalım derken aklıma okul yıllarım geldi. Heyecanlı ve sabırsız bir şekilde yabancı bir ülke’nin, iletişim fakültesi ile meşhur, ‘creative advertising’ bölümünde (sınıftaki tek uluslararası öğrenci idim) kendime uygun bir yer bulup oturduğum yıllar… Biraz heyecanlanmıştım, çünkü benim dışımda herkes oraların yerlisiydi ve ben sanki misafirdim. İlk gün olduğu için, derslerin kaynayabileceğini ve tanışma fasıllarının yaşanıp ortamın rahatlayacağını ümit ediyordum. Hatta kendimi o kadar kaptırmışım ki, eğer biri bana bir şey sorarsa ne cevap vermeliyim gibi, kafamda kurgular yapıyordum. Etrafımdaki öğrencilere bakıyor, onları gözlemliyordum. Bakalım bana ilk yöneltilen soru ne olacaktı ? Bunu o kadar çok merak ediyordum ki, beklemeye devam ettim. Tabi birden bir ses koskoca sınıfta yankılandı…
‘’ WHAT IS ADVERTISING ? ‘’
Aman tanrım neler oluyor ? dedim…
Evet.. Tahmin ettiğiniz gibi, ilk dersten konuya girdik ve bu olay benim kanıma işledi. Şimdi sıra bende…
REKLAMCILIK NEDİR ?
Reklam, insanları gönüllü olarak belirli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne, hizmete, fikir ya da kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona karşı görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığında oluşturulduğu belli olan duyurudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder