14 Mayıs 2008 Çarşamba

Garanti Bankası: Flexi Card

Garanti Bankası, tüketicilerin kendi tercihine göre yaratabilecekleri “Flexi Card“ı tanıtmaya devam ediyor. Flexi Card’ın bonus, taksit, kampanya, faiz gibi özellikleri, kullanıcı tarafından harcama ve ödeme alışkanlıklarına göre belirlenebildiği gibi kart tasarımı da kullanıcı tarafından hazırlanabiliyor. Böylece, son yıllarda bilindik markaların tüketiciye sunduğu özgün ve özgür olma anlayışı bankacılık sektöründe de kendini belli etmiş oluyor.

Flexi Card

Garanti bankası, bu kartla müşteri memnuniyeti anlayışını bir adım daha ileri götürmeyi amaçlıyor. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan; reklam filmi, açıkhava uygulamaları, basın reklamları ve kartın kendi adına kurulmuş bir websitesi mevcut.

Peki bunlar ne kadar etkililer?

Flexi card iletmek istediği mesajı en basit haliyle sunuyor. Esnek bedene sahip şube görevlisinin, müşterisi tarafından şekilden şekile sokulması fikriyle senaryolaştırıp, tüketiciye gülmesi ve eğlenmesi için neredeyse yalvarıyor. Esneklik fikrini, kişiye özel bankacılık ve tasarım anlayışıyla doğrudan tüketiciye ulaştırmaya çalışırken, bir defadan sonra etkisini kaybedecek bir kurguda nefes almaya çalışıyor. Tüketiciye tüm detaylarıyla kendi tasarlayabileceği bir kredi kartı yaratmasına rağmen, bu durumdan habersizmiş gibi kurgulanan bir reklam filmi ile hedef kitlenin karşısına çıkıyor. Banka müşterisinin, şube çalışanını şekilden şekile sokmasını izleyen seyirci, doğal olarak bunu sıkıcı buluyor. Yani flexi card’ın yaratılmasında garanti bankası değil de sanki müşteriler etkili rolü oynuyor.

Kullanıcının karşısına “siz istediniz, biz yarattık” gibi bir mesajı, istekleri doğrultusunda şube görevlisini esnek şekillere sokan müşteri ve bu duruma şaşırmış şube görevlisinin var olduğunu bir senaryo ile çıkarsanız, hedef kitleyi baştan sıkar, kampanyanın devamında hep aynı sahneleri, farklı ortamlarda sunmak zorunda kalırsınız.
Bunun yerine, isteklerini sözlü olarak anlatan müşterinin karşısında, esnek beden hareketleriyle isteklere şekilden şekile girerek karşılık vermeye çalışan, müşteriyi şaşırtan ve onu teşvik eden bir şube görevlisi çok daha etkili olabilirdi. Böylece fikrine sahip çıkan ve bunu kullanıma sunmaktan zevk duyan bir banka kartı imajı yaratılmış olunurdu. Fakat şu aşamada elimizde sadece soğuk bakan, şaşkın, esnek bedenli bir şube görevlisi ve onun bu hallere girmesine sebep olan müşteri (çatlak kadın) imajı var.

Flexi card’ın mesajı:

Başkalarının sizin için karar vermesinden, kartların size tam olarak hitap etmeyen kampanyalar yapmasından sıkıldınız mı?
Kendi alışveriş dünyanızı kendiniz yaratmak, istediğiniz şekli verebileceğiniz bir kart kullanmak istiyorsanız Flexi tam size göre!

Flexi card, hedef kitleye iletmeye çalıştığı mesajda kendinden çok emin olmasına rağmen, reklam filmindeki tezatlık durumu izleyiciyi çelişkide bırakıyor. İzleyici kart hakkında daha çok bilgi almak için, reklam filmine aldırmadan, doğrudan web sitesine gitme ihtiyacı duyuyor. Kart hakkında tüm detayları internet sitesinden öğrenmek ona fazlasıyla yetiyor. Neyse ki, internet siteleri gayet başarılı tasarlanmış, kullanıcı istediği bilgiyi alıp rahatlıyor. Tabii sadece interneti aktif kullanabilen kişiler bunu yapabiliyor.

Flexi card’ ın reklam filminde aradığını bulamayan kişiler, diğer reklam mecralarında varlık gösteren tanıtımları da çok umursamayacaktır. Tabii bir “Flexi card tasarım yarışması” vb. söz konusu olmazsa…

Flexi card outdoor

Bence flexi card yaratıcılarının kendilerine çeki düzen vermesi ve hızlı hareket etmesi gerekmektedir. Kampanya için kullandıkları esnek karakteri markalaştırmak, ona sahip çıkmak zorundalar. Esneklik fikrinin sunulması için ellerinde bulunan bu kişiye daha fazla anlam yükleyip, onu daha sempatik ve yaratıcı bir karaktere dönüştürmeliler. Etkileşimi hareketlendirmenin yolu, interaktif mecraları doğru kullanmak olabilir. Hedef kitleyi sıkmayan, onu yaratmaya ve özgünlüğe teşvik eden fikirler her zaman başarılı sonuçları beraberinde getirecektir.

Hiç yorum yok: