14 Mayıs 2008 Çarşamba

Exper Bilgisayar: Hacker Ana

Hacker Ana Exper

Türkiye’nin gizli kahramanlarına bir yenisi daha eklendi. Evin Ana, Ayşe teyze derken, şimdi de Hacker Ana tüketiciye doğru ve kaliteli olanı sunuyor. Bilişim sektöründe, kullandığı son teknoloji ile ses getirmek isteyen Exper Bilgisayar için hazırlanan reklam kampanyasının yeni kahramanı Hacer Ana, lakabı ise Hacker Ana. Hayatını doğrulara adamış olup, kullandığı son teknoloji ürünü Exper bilgisayar ile kötülerin sinsi planlarını bozan, hortumlanan paraları yardım kurumlarına bağışlayan, kötülere ders veren bir kahraman kendisi!

Dış görüntüsü itibariyle, emekli maaşıyla geçimini sağlayan, uzun paltolu, baş örtülü, parmağında yüzükler kollunda bilezikler, sevimli mi sevimli bir teyze. Kendisi Exper mağazalarının kampanyalarından yararlanıp, adeta evine bir teknoloji merkezi kurmuş ki, kötüleri dize getiren bilgisayarını dantel örtülerle bile süslemiş. Tabii durum böyle iken, herkes Hacker Ana’nın bir an önce bulunması için harekete geçmiş.

Intel Pentium D işlemcili Exper bilgisayarların satış grafiklerini ne kadar etkiler bilinmez ama, izleyicide ilgi uyandıran bir kahraman olup, aslında Türk insanının çok da yabancı olmadığı bir karakterin yaratılmış olduğu açıkca ortadadır. Reklam filmi genelinde kullanılan esprilerin de çok yabancısı değiliz. Komik olanın tezatlık kavramı olduğu bu kampanyada, acaba Hacer Ana gerçekten olduğu gibi olmasaydı daha mı iyi olurdu? yani aslında hacer ana dış görüntüsünü sadece gizli kahraman olmak için mi kullanmalıydı? yoksa zaten emekli olan herkes exper bilgisayar ile hacker olabilir miydi? Aksi halde Hacer Ananın tüketiciye vereceği mesaj “son teknoloji ile hacker olmak çok kolay gari” mi olurdu?

Benzer soruları kendime sorunca fark ettim ki, bu kampanya çok başarılı kurgulanmış bir kampanya değil…
Çok daha ilgi çekici olabilir, daha fazla hedef kitleye mesaj verme şansına sahip olabilirdi.
Çok fazla yanıltıcı unsur var. Espriler iyi seçilmiş ancak uygulama da gerçeklere bir bağ yok.
Her şey hayal ürünü.
Hayal satıyorsanız, daha yaratıcı ve zorlayıcı olmalısınız…

Yine de tebrikler Exper! Böyle reklamları izlemekten her zaman keyif almışımdır…

Hiç yorum yok: