Süt ürünleri üreticisi Teksüt reklam filmleriyle ekranlarda belirdi. Kampanya kapsamında bir çıkış ve iki devam filmi ekranlarda boy gösterdi. Bu filmlerde markanın üç lokomotif ürünü olan kaşar peynir, krem peynir ve beyaz peynir ayrı ayrı işlendi ve bu duruma yardımcı olması için de Türk halkının yakından tanıdığı isim; Erkan Yolaç seçildi.
Slogan ise kolay ve etkili; adı tek tadı tek!
Neden Erkan Yolaç ?
Erkan Yolaç ismi, Türk halkının zihninde bir saygınlık ifadesi olarak yer almaktadır. Kendisi geçmişten günümüze Türk toplumunun en iyi bildiği TV oyunlarının başında gelen Evet-Hayır Yarışması’nın kıvrak zekalı, başarısı kadar da ünlü şovmenidir. Yarışmanın bilinen formatıyla bir reklam çalışmasında canlandırılması izleyicinin yüzüne gülümseme katmış, ona nostalji yaşatmış ve en önemlisi tanıtımı yapılan markanın hızlı ve kolay yoldan algılanmasına olanak sağlamıştır. Buna ek olarak da reklam filmlerinde doku olarak günümüz Türk aile yapısı işlenince, Erkan Yolaç ismi tüketici tarafından daha da anlamlı karşılanmıştır.
Yani Teksüt markası, ürettiği süt ve diğer ürünleri gibi bembeyaz, tertemiz ve lekesiz bir isimle özdeşleştirilmiştir. Akıllıca!
Reklam Filmi:
Annesinin hazırladığı yemeği yemek istemeyen küçük bir kız ile Erkan Yolaç’ın Evet-Hayır Oyununun konu alındığı ilk filmde ünlü şovmen kıvrak zekası ile çocuğa iki yasaklı sözcükten biri olan “evet”i söyletmeyi başarıyor. Yarışmayı kaybeden çocuğun ödülü ise Teksüt Kaşar Peynirli bir tost oluyor. İkinci filmde de durum pek farklı değil, fakat bu sefer tanıtılan Teksüt krem peyniri.
Üçüncü filmde ise bir final havası seziliyor. Annesinin hazırladıklarına burun kıvıran, inatla “Erkan’ı isteyen” kızımız bu sefer Erkan Yolaç’a yasaklı kelimeyi söyletmeyi başarıyor ve Teksüt beyaz peynirleri de tanıtılmış olunuyor.
Ünlü seçimi, senaryosu, kurgusu ve marka imajı söz konusu olduğunda oldukça iyi bir reklam filmi ortaya çıkmış diyebilirim. Üç filmin de birbirini bağlayan başarılı kurguları var. Fakat dikkat dağıtan, genele vurulduğunda sorun çıkaran eksiklikleri de yok değil.
1- Erkan Yolaç’ ı ” Ben Erkan’ı istiyorum” diye çağıran kız çocuğu göze batma riski taşıyıp, bazı kimseler tarafından olumsuz mesaj veriyor diye eleştirilebilir.
2- Erkan Yolaç nasıl oluyor da birden beliriyor diyebilen, her baktığında mantık arayan insanlar ortaya çıkabilir.
3- Son filmde kızın Erkan Yolaç’ a sorduğu soruyu anlayamayan, ve bu sebepten de espriyi kaçıran izleyiciler olabilir.
Kız: Erkan sen bir gurme misin ?
Erkan Yolaç: Evet!
Gurme: Damak zevki olan ve yiyeceklerini titizlikle seçen kimse.
Sonuç olarak bunlar bir tek hata bile sayılmazlar. Çünkü reklam senaryosu ve kurgusu oldukça iyi işlenmiş olup, Teksüt markasının imajına fazlasıyla katkı sağlamıştır. İvme AD’in oluşturduğu konsept doğrultusunda Co Production tarafından çekilen bu reklam filminin başarılı olduğunu iddia ediyor, tüm ekibi tebrik ediyorum.
Kampanya Künyesi:
Reklamveren: TekSüt
Reklam Ajansı: İvme AD
Yaratıcı Grup: Hülya Çilen, Ömer Siber
Müşteri İlişkileri: Özge Onkök
Prodüksiyon Şirketi: CO Production
Yönetmen: Can Özbatur
Görüntü Yönetmeni Jim Succiardo
Medya Planlama ve Satınalma: Özge Onkok
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder