12 Mayıs 2008 Pazartesi

Müşterilerinizi sonsuza kadar nasıl elinizde tutarsınız ?

20 yılı aşkın deneyime sahip olan İş ve Yönetim Danışmanı Phyllis Sheerin Ross, “Müşterinizi Sonsuza Kadar Nasıl Elinizde Tutarsınız?” başlıklı makalesinde, iş ortaklığının önemine değiniyor. Bunu sağlamak, her gün sıradan bir telefon görüşmesi yapmak kadar kolay olabilir: “Müşterinizi her gün arayın. Her sabah aynı saatte arayın. Merhaba demek için arayın. Yoklamak için arayın. İşlerin nasıl gittiğini sorun. Bugün ona yardım edebileceğiniz bir konu olup olmadığını sorun. Onun cephesinde ne gibi yenilikler olduğunu sorun. Kendi cephenizdeki gelişmeleri paylaşın. Sohbet edin! Hatta birlikte gülün! Unutmayın, o sizin iş ortağınız. Hemen yan sokaktaki müşterilerimin yanı sıra West Coast’ta bulunan müşterilerimi de her sabah arardım. Günlük telefon görüşmelerinin, potansiyel sorunları ortadan kaldırmak adına mükemmel bir yöntem sunduğunu keşfettim. Müşterilerinizle her gün konuşursanız, cuma günü geldiğinde tatsız sürprizlerle karşılaşmazsınız.”

Phyllis Sheerin Ross ‘un bahsi geçen makalesini okurken zevkten dört köşe olduğumu söyleyebilirim. Hemde iletişim sektöründen biri olarak değil, normal bir tüketici olarak. Kendimi reklamveren gibi bile hayal etmedim. Çünkü bu ilgiye biz tüketicilerin ihtiyacı var. Alışveriş yaptığım bir marka, bana her zaman sonsuz samimiyet göstermeli ki, ben de tercihlerimden memnun kalayım. Biz insanların, iletişim kanalları ile yayılan sayısız mesajlar arasından yaptığı tercihler, hiç bir zaman ‘’ kusursuz memnuniyet ‘’ sağlayamaz. Tercihlerimizi yaptıktan sonra biraz yorum ve düşüncelere ihtiyaç duyarız. Bazen de bize soru sorulmasını isteriz. Olumlu sorulara olumlu cevaplar vermeyi ümit ederiz.
Reklam Ajansları, iş arkadaşlarını yani reklamverenleri acaba her gün arıyorlar mı ? Onlarla sohbet edip, kat ettikleri yolları birebir paylaşıyorlar mı ? Yeniliklerin ne olduğunu ve nasıl olması gerektiğini tartışıyorlar mı ?
Yoksa son dakika, iş işten geçince başarısızlıklarını bir de sesli olarak anlatmak için mi arıyorlar ?..
Hangi sektörden olursa olsun, müşteriler bizim iş arkadaşlarımız. Onlara karşı sorumluluk hissetmeli, devamli iletişim içinde olmalıyız.

Hiç yorum yok: