12 Mayıs 2008 Pazartesi

Reality Show Reklamları

Reality Show Reklamları, son zamanlarda sık karşımıza çıkan, markaların deneysel pazarlama kurgularıyla oluşturulmuş, yeni reklam akımlarından bir tanesi. Her geçen gün örnekleri artan ve bir çok markanın sahiplendiği bu reklam akımı ile tüketiciler deneysel bir tecrübeye sürükleniyor. Kampanyada görev alması için seçilmiş adaylar, reklamı yapılacak ürünü kullanarak belgesel niteliğinde bir süreç geçiyor.

Livin’ Large in AVEO

Chevy Aveo

Chevy markası Amerika’daki 7 üniversiteden 14 öğrenciye kampüslerine park edilmiş Chevy AVEO‘ da bir hafta boyunca yaşamalarını teklif ediyor. Kampanyaya dahil olan öğrenciler bir haftalık sürede önemli ihtiyaçlar (WC - Sınav) dışında, arabadan dışarı çıkamıyorlar. Kampanya sadece kampüs genelinde yaşanmasına rağmen Web Cam ve Blog yardımıyla gözlemcilere sunuluyor. İki kişilik takımlardan oluşan yarışma, en çok oyu alan takımın zaferi ile sonuçlanıyor.

7 days in a Sentra

Nissan Sentra

Nissan markası 7 gün boyunca Nissan Sentra‘da yaşaması için bir kişi (Marc Horowitz) seçiyor. Gündelik yaşantısını arabaya taşıyan kişi blog ve videoların yardımıyla gözlemcilere sunuluyor. Marc, bir haftalık süre boyunca laptopu ile işlerini yapabildiği gibi, arkadaşlarını da arabaya davet edebiliyor. Böylece markanın sahiplenmek istediği mesaj yerini bulmuş oluyor.

Intel Centrino Duo Blogger Challenge

Intel Blogger

Intel markası farklı alanlarda yazı yazan, ünlü 6 bloggerlara laptop dağıtıyor ve “Blog ve Teknoloji” konulu yazılarını kampanya sitesinde gözlemcilere sunuyor. 5 haftalık süre boyunca her blogger fikir ve düşünceleriyle aynı konuya yoğunlaşıyor ve etkileşim sağlanmış oluyor.

Sonuç olarak; Reality Show Reklamları, deneysel pazarlama kavramını harekete geçirdiği gibi, tüketici üzerinde de etkiler bırakmayı başarıyor. Söz konusu reklam akımı genel olarak web tabanlı sunuma imkan veriyor olsa da, kampanya finali TV reklamlarına kadar çıkabildiği gözleniyor.

Hiç yorum yok: