Amerika’nın Maine eyaleti’nde yaşamlarını sürdüren Fritz Grobe ve Stephen Voltz adlı iki şahıs tarafından bulunan ve dünya genelinde ün kazanan Diet Kola ve Mentos Deneyi (Diet Coke & Mentos Experiment), internet ortamında 10 milyondan fazla gösterime yaklaştığı sıralarda, Türkiye’de de Mentos Çılgınlığı adında bir virütik kampanya başlatıldı. Bu kampanyayı şimdilik bir kenara bırakıp, global anlamda her markaya ders olması gereken mentos etkileşimini analiz ederek başlayalım.
Formül: Diet Kola + Mentos = Fışkırma
İhtiyacınız olan şeyler bir paket Mentos ve 1 litre diyet kola. Mentos’ların hepsini diyet kolanın içine atın, anında fışkırsın! İşte Mentos çılgınlığı, işte Mentos’un kışkırtıcı şovu!
İşte Dünyayı kasıp kavuran bu karışımın 3 metre yükseğe fışkırdığını görüp, “Vayy be, ne güzelmiş!” diyen insanların, internet gibi açık bir mecraya video halinde sunulması ve bunun hızla yayılmasında; YouTube, Revver vb. gibi video paylaşım sitelerinin aktif rol alması sonucunda, artık Mentos markası Çılgın anahtar kelimesini sahiplenmeye başlamıştır. Konuyla ilgili şimdilik 800 adet video’nun internet ortamında yayınlandığı bilinse de, bu rakam her geçen gün artış göstermeye devam edecek olup, belki de deney hakkında bilgisi olmayan kalmayacaktır.
Şimdi durum böyle iken, macera seven insanların bireysel çabaları ile kaydedilmiş ve internete sızmış deney videolarının yoğunluğu, bir yarışma ortamını da beraberinde getirmeye başlamıştır. Yani aslında çılgınlık yarışı da diyebileceğimiz, bir etkileşim boy göstermeye başlamıştır.
Örnek:
mentosandcoketrick.com
dietcokementoschallenge.com
Yani; Mentos markası hemen harekete geçmek zorundadır. Derhal konuya hakim olan en iyileri belirleyip, işin sonu kötüye gitmeden kontrolü elinde tutmak zorundadır. Yoksa kontrolsüz bir fışkırma yaşanır ve bunun yaraları ağır olabilir.
İşte tam bu noktada karşımıza bir kaç kaynak ve uzman kişi çıkıyor, hatta mentos artık bu etkileşimin en doğru sunumuna resmi internet sitesinde yer veriyor. Fışkırma deneyinin bulucularına ve deneyin en detaylı anlatımına buradan ulaşabiliyoruz.
Mentos resmi internet sitesinde bulunan kaynaklar:
http://www.stevespanglerscience.com
Mentos markası artık bu etkileşimi kontrol altına aldı. Deneyin bulucularına binlerce mentos yollayıp, projelerine destek bile veriyor. Bu desteğe karşı Fritz Grobe ve Stephen Voltz da harika işler çıkarıyorlar. Yani asıl çılgın onlar, ve mentos da artık arkalarında…
Diğer yandan Coca Cola markası ortada kalmış durumda. Etkileşimin tatsızlığını hisseden Cola yetkilileri ” biz insanların ürünlerimizi içmelerini istiyoruz. Onlarla oynamalarını değil!.” diyorlar. Fakat bu durum şimdilik Mentos’un çok da umursadığı bir tepki değil…
Gelelim bizim Mentos Çılgınlığı kampanyamıza…
Dünya’da olup biteni inceledikten sonra bana vız gelen bir kampanyadır. Hatta sadece bana değil, bir çok kişiye öyle gelecektir. Fakat önemli olan Mentos markasının kendi mesajını kontrol etmesi ve buna destek çıkması olduğunda, zaten doğru yolda oldukları açıkca ortaya çıkmaktadır. Mentos Çılgınlığı kampanyasına katılanların arasından seçilecek “en çılgın video” sahipleri ödüller kazanacak, mentos mesajını kontrol altında tutacak, bazıları “kardeşim nimet bu, abartmayın!” diyecek, bazıları ise sadece seyredecek. Fakat bir gerçek var ki; kimse deneyin bulucuları kadar çılgın olamayacak. Zaten onlardan daha çılgınsam veya daha iyi bir fikrim varsa, kendim yapar internete yayar, kendim ünlü olurum. Banane cep telefonundan, mentos t-shirt’ünden, şakacıktan çılgın olmaktan!…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder