7 Mayıs 2008 Çarşamba

Media Demassification nedir ?

Mehmet Egemen Özkan’ ın e-posta ile sormuş olduğu soruya cevap olması ümidiyle…

Demassification (Kitlesizleştirme) ne anlama gelmektedir? Örneklerle açıklaya bilir misiniz?

Media Demassification, ayrıca Media Fragmentation (Medya Parçalanması) olarak da adlandırabileceğimiz bir kavramdır. İletişim araçlarının geniş kitleler yerine küçük izleyici kitlelerine yönelme eğilimidir. Özellikle kablolu televizyon yayınlarının ve çok dar tanımlanmış okur kitlelerine seslenen dergi ve gazetelerin çoğalması, bu olayın gerçekleşmeye başladığının kanıtı olarak gösterilmektedir.
Kısaca farklı olup, her kesime ulaşma derdi olmayan iletişim mecralarının var olması söz konusudur. Örnek olarak, kablolu televizyon kullanıcıları artık sadece TRT 1, ATV, Show TV vb. kanalları izlemek zorunda değildir. Bu da izleyicinin bölünmesine yol açmaktadır.

Kaynak : Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü - Tanses Gülsoy

Hiç yorum yok: