| Yeşim Kalyon Nobel Yayın Dağıtım; Ankara, 2006, 14 x 20 cm, 180 sayfa, Türkçe |
Kitabın birinci bölümünde halkla ilişkiler kavramı, amaçları, önemi, tarihsel gelişimi ile ilgili temel bilgiler verilmiş ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin ortak esasları, yararları ile bu faaliyetleri etkileyen hususlar üzerinde durulmuştur.
İkinci bölümde, halkla ilişkiler kavramı ile benzerlik içerisinde bulunan hatta zaman zaman karıştırılabilen tanıtım, pazarlama, reklamcılık, kurumsal reklamcılık, propaganda, lobicilik gibi yakın kavramlara yer verilerek halkla ilişkilerin daha iyi anlaşılması ve benzer kavramlardan ayrıştırılması hedeflenmiştir.
Üçüncü bölüm, halkla ilişkiler bağlamında meşgul olunacak faaliyetlere ayrılmıştır. Bu kapsamda; iletişim, basınla ilişkiler, sergi, festival, fuar, tören, toplantı, yarışma, rapor ve anket hazırlama gibi halkla ilişkiler birimleri tarafından uygulanacak faaliyetlere ilişkin temel bilgilerin verilmesi ve bazı uygulama ve tartışmalar yapılması amaçlanmıştır.
Dördüncü bölümde planlama esaslarının ön plana çıkarıldığı, özellikle halkla ilişkiler birimlerinde görev alabilecek ve planlama yapacaklar için bir uygulama niteliğinde olan halkla ilişkiler süreci açıklanmıştır. Bu kapsamda; plan, durum değerlendirmesi, karar, strateji, politika, program, proje gibi temel planlama kavrama kavramları verilmiştir.
Beşinci bölüm; halkla ilişkiler mesleğinde örgütlenme, personel görevleri ve özellikle, halkla ilişkiler etiği gibi organizasyon ve personele ait teori ve uygulamalara ayrılmış ve ayrıca bu bölümde bazı uygulamalardan örnekler verilmiştir.
Son bölümde, yararlanılmak üzere; halkla ilişkilerin etik yasaları olan Atina Yasası, Roma ve Helsinki Bildirgelerinin metinleri bulunmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder