15 Haziran 2008 Pazar

Televizyon reklamlarında anlatım türleri

Televizyon reklamlarında anlatım türleri

Düz Anlatım

Reklamı yapılan ürün, hizmet ya da markayla ilgili özellik ve vaatler tüketiciye doğrudan aktarılır.Etkili ve yalın bir dil kullanılır, önemli olan ürünün veya hizmetin öne çıkmasıdır.

Paksiding reklamı buna güzel bir örnektir: “Evinizin cephesini Paksiding ile kaplayın, %40’a varan enerji tasarrufu sağlayın. Paksiding Pakpenden.”

Dolaylı anlatım

Reklamı yapılan ürün veya hizmetten çok marka ön plana çıkmaktadır, bu reklamlarda amaç uzun vadede markayla duygusal bir bağ yaratmaktır.Günümüzde reklamların çoğunda özellikle otomobil reklamlarında markayla alıcı arasında duygsal bir bağ yaratılmaya çalışılmaktadır, lovemark , denilen bu kavram kalabalıkta fark yaratmak için kullanılmaktadır.Yoğun televizyon reklamlarının arasından sıyrılabilmek ancak markayla alıcı arasında bir aşk oluşturmak amaçlanmaktadır çünkü reklam tüketicinin aklını başından almalı ve satın alma güdüsünün harekete geçmesini sağlayıp, satışla sonlanmasını halini izleyebilmelidir.

Mizahi anlatım
Reklam mesajını mizahi öğelerle aktarmaktır, tüketicinin yüzünü gülümseterek akılda kalıcılığı sağlamaya yönelik anlatım şeklidir ancak bazı riskler taşıdığını gözardı etmemek gerekmektedir. Kullanılan mizah anlayışının hedeflenilen kitleye uygun olup olmadığının iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Markayı komik duruma düşürebilirken mizah markanın önünede geçebilir, sınırın çok iyi belirlenmesi gerekmektedir.Bu tür anlatıma en iyi örnek son günlerde Cem Yılmaz’ın oynadığı Opet reklamlarının örnek verilmesi mümkündür.

Abartılı anlatım
Reklamın görselliğini, işitselliğini oluşturan bütün unsurların abartılması ve genelde mizahla birleştirilmesi yöntemidir.Gerçeküstü anlatım yöntemleri kullanılmasıyla önem kazanmıştır. Reklamda yetişkin olunca otomobile dönüşen X reklamı bu anlatıma güzel bir örnek olarak gösterilebilir.

Hiç yorum yok: