15 Haziran 2008 Pazar

Reklam ortamında televizyon reklamlarının dezavantajları

Reklam ortamında televizyon reklamlarının dezavantajları

• Televizyon reklamları, maliyet açısından bakıldığında pahalı, kişi başına düşen maliyet açısından da ucuz sayılmaktadır.

• Televizyon reklamları, sürekli değişmek zorundadır. Bir süre sonra izleyici aynı reklamdan dolayı sıkılır ve ilgisizleşir bu nedenle reklamlar sürekli yenilenerek birbirini takip eden seri anlatımla tüketicinin ilgisini sürekli markaya çekilmeye çalışılır.Omo’nun “kirlenmek güzeldir” sloganıyla izlediğimiz reklamlar farklı hikayeleri bir araya getirerek karşımıza çıkmıştır ve seri reklama güzel bir örnektir.

• Televizyon reklamlarının akılda kalıcılık süresi de sınır olmaktadır. Bellekte kalmayı sağlayabilmek için reklamı hazırlayanların anlatım formatlarını etkili kullanması yararlı olur, aksi halde reklam amacına ulaşmamış olarak kabul edilir.

• Televizyon reklamlarının hazırlanma süresi de uzundur.Bu da mesaj ve reklamın güncellenmesinde reklamverene sıkıntı yaşatabilir.

• Reklamverenin reklam kuşağı içerisinde yayın sırası seçme hakkının olmaması bir diğer dezavantajdır. Hedef kitlenin ilk reklamları izleme ya da reklamlarla ilgilenme oranı daha fazla olmaktadır.

Hiç yorum yok: