14 Haziran 2008 Cumartesi

Reklam ortamında televizyon reklamlarının avantajları

Reklam ortamında televizyon reklamlarının avantajları

• Televizyon dinamik bir reklam ortamıdır ve ürünü kullanmanın ya da ürüne sahip olmanın avantajlarını özendirir ve bunu sürekli tekrar eder.

• Televizyon reklamları ürünün faydalarını gösterir.Göstermek, anlatmak ya da söylemekten daha ikna edicidir. Ürün ya da marka bağlamında oluşturulmak istenen imaj hedef kitleye rahat bir şekilde aktarılabilir.

• Reklamcılar, markaların ya da ürünü kullanan kişilerin yaşam biçimlerini, karakter ve kişiliklerini göstererek güçlü bir imaj oluşmasını sağlarlar. Örneğin 1991’de Belçika’da 7-9 yaşları arasında 175 çocuk üzerinde yapılmış araştırmada çocuklara “Çocuklar neden Iglo dondurmalarını yerler?” diye sorulduğunda %34 oranında “Çünkü Pembe Panter Iglo dondurmalarını seviyor” yanıtı alınmıştır. (Kocabaş, Elden, İstanbul, 1997, s.150)

• Nostalji, hüzün gibi duyguları ön plana çıkartabilir.Kent şekerlemenin bir bayram sabahını anlatan reklamı örnek olarak gösterilebilir.

• Hem görsel hem de işitsel anlamda güçlü bir etki yaratması diğer bir avantajıdır, yaratıcılık konusunda oldukça esnektir. Eski mobilyaların sahiplerine ‘Sahip bizi Yataş’a götür’ diyerek seslendikleri reklamda ses ve görüntü bütünlüğünün sağlanmış olduğu ve hedef kitleye mesajın yalın bir şekilde iletilmesi açısından güzel bir örnek olarak gösterilebilir.

• Kablolu televizyonların, dijital televizyon kanallarının kullanımının artması ile hedef kitlenin spesifik ilgi alanlarına yönelik kanallar açılmıştır, böylelikle reklamverene hedef kitlesini daha kolay yakalayabilme fırsatını tanır. Örneğin kadın programlarında deterjan reklamlarının yapılması, iş adamlarına yönelik kanallarda otomobil reklamlarının daha sık yayınlanması.

Hiç yorum yok: