21 Haziran 2008 Cumartesi

Perakende Dahileri Perakendeciliği Tartıştı


Perakende Dahileri Perakendeciliği Tartıştı

6 Mart 2008 tarihinde Swiss Otel’de 2008 AMPD Perakende Zirvesi düzenlendi. Zirvede Türkiye perakende sektörünün gelişimi tartışıldı, gelecekte sektörü bekleyen olası sorunlara değinildi. Zirvenin açılış konuşmasını yapan AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Nuşin Oral Türkiye’yi perakende alanında yükselen bir yıldıza benzetti.

Türkiye perakende sektörünü 2008 AMPD Perakende Zirvesi’nde tartıştı. 6 Mart 2008 tarihinde Swiss Otel’de gerçekleşen zirve perakende sektörünün nabzını tuttu. Zirvenin açılış konuşmasını AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Nuşin Oral yaptı. Oral yaptığı konuşmasında Türkiye’yi perakendecilik alanında yükselen bir yıldıza benzeterek “Türkiye 2007 yılında 21 milyar dolarlık yabancı yatırım çekmiştir. 2008 yılında dünyada yatırım oranlarında bir düşüş beklenmesine rağmen Türkiye yükselen kredibilitesi ile doğrudan yatırımların gözdesi olmaya devam edecektir” dedi. Oral, tüketici tercihlerinin değiştiğine dikkat çekerek “Tüketim değil, tasarruf trendi hızla yayılıyor” dedi

Kızıl Okyanustan Mavi Okyanusa

Dünyada bir milyondan fazla satan ve 39 dile çevrilen Mavi Okyanus Stratejisi kitabının yazarı ve Thinkers 50 listesinde 2007 yılının en etkili yönetim düşünürleri arasında yer alan Prof. Dr. Renee Mauborgne şirketlerin Kızıl Okyanusta fiyatları azaltmak yerine Mavi Okyanusta yeni bir pazar alanı oluşturmaları gerektiğini söyledi. Mauborgne mavi okyanus yaratmanın sadece teknolojik yenilik anlamını ifade etmediğini, hayatın her alanında farklılığın olması gerektiğine vurgu yaptı. Ezici rekabet nereye kadar? Zirvede Türkiye perakende sektörünün temsilcileri de yer aldı. Darty Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Esgin, Media Saturn İstanbul Yönetim Hizmetleri Ltd. Şti. COO’su Mustafa Altındağ ve Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Vedat Akgiray’ın katıldığı, “Ezici Rekabet Nereye Kadar?” isimli oturumda elektronik perakende mağazalarında sektörde yaşanan rekabetin etkileri konuşuldu.

Çıkış Yolu Nerede?

Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, Krea Gayrimenkul İcra Kurulu Başkanı Hakan Kodal, Doğal Hayatı Koruma Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Akın Öngör’ün katıldığı ve Bersay Yönetim Kurulu Başkanı Ali Saydam’ın yönettiği “ Çıkış Yolu Nerede?” isimli oturumda ise Avrupa Birliği müzakereleri ve ekonomideki yapısal dönüşüm sürecinden yola çıkılarak sektörün nabzı tutuldu.

Hiç yorum yok: