21 Haziran 2008 Cumartesi

Bugünün Tanrıları Markalar mı?


Bugünün Tanrıları Markalar mı?

Perakendecilik sektörüne öncülük eden ve bir “”think tank” olan Gottlieb Duttweiler Institut’un ( GDI) Başkanı Davıd Bosshard 29 – 30 Ocak 2008 tarihleri arasında İstanbul’ a geldi. Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde ‘Bugünün Tanrıları Markalar mı?’ konulu oturum gerçekleştiren Bosshard katılımcılara başarılı bir marka olmanın yollarını anlattı.

Gottlieb Institut’un (GDB ) Başkanı Perakende sektörünün önemli isimlerinden David Bosshard 29 – 30 Ocak 2008 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde “Bugünün Tanrıları Markalar mı?” adlı konferans verdi. Bosshard Türkiye’de çok büyük fırsatlar olduğunu ve bunu değerlendirebilmenin önemine değinirken Türkiye’nin gençleriyle çok şanslı olduğunu söyledi. Türkiye nüfusunun %65’inin 35 yaşın altında olduğunu söyleyen Bosshard’a göre dünyada böyle bir örnek yok.

Markanızla rekabet edin

Dünyada büyük küresel oyuncuların olduğunu söyleyen Bosshard “Bizim markalarımız tek düze değil. Bugün bir kadın müşteriyi sinirlendirdiğiniz zaman anında sizi 25 kişiye eleştirir. Burada anlatmak istediğim kadın erkek farklılığı. Kadın müşterileri baş tacı tutmamız gerekiyor. Farklılığınızı ortaya koymanız ve kişiye özel hareket etmeniz gerekiyor. Perakende sektöründe stratejilerde şöyle bir hataya düşülüyor, büyükler kazanacak küçükler ezilecek. Böyle bir şey söz konusu değil. Bugün Almanlar farklılaşmanın önemini kavradılar. Markaları ile rekabet etmeye başladılar. Başarı burada gizli” dedi.

Başarılı bir marka için

Bosshard gerçekleştirdiği sunumda katılımcılara başarılı bir marka olmanın yollarını anlattı:

• Yalın bir strateji oluşturun.

• En kötü durum senaryosunu düşünün.

• Yerel markalar, uluslararası markalar bir karma olmalı

• Müşteriler seçenek istiyor, müşterilerinize o seçenekleri sunun. Ama çok da fazla abartılı olmamanız gerekiyor. Hakimiyet duygusunu vermeniz gerekiyor.

• Alternatifler sunun.

• Piyasayı iyi takip edin.

• Müşterilerin akıllarındaki düşünceyi bilmeniz çok önemli. Müşterilerinize sorun, bizim markamız sizin için ne ifade ediyor?

Hiç yorum yok: