15 Haziran 2008 Pazar

Akılda kalan reklamlardan bazıları

Akılda kalan reklamlardan bazıları

Pardon reklamı

Yapı Kredi Bankası, 1944’ten beri televizyonu etkin bir mecra olarak kullanıyor. Kurumun, en akılda kalıcı reklâmı “Pardon” isimli reklâm oldu. Kaan Girgin’in rol aldığı film, 1993 yılında Merkez Ajans tarafından çekilmişti. Film’de Girgin’in temsil ettiği karakterle sevgilisi arasındaki aşk macerası ekseninde, bankanın bireysel bankacılık hizmetleri tanıtılıyordu. Her seferinde birbirinin devamı konular içeren reklam spotları, izleyici tarafından merakla bekleniyordu. Kampanyayı akıllara kazıyan ise her spotta ana karakter Kaan Girgin’in tekrarladığı “Burası Yapı Kredi değil mi? Pardon… pardon…” sözleri oldu.

Robot Çelik

Arçelik, 2002 yılından itibaren çok ciddi bir kurumsal değişikliğe giderek, imajını ve logosunu yenileme atağına geçti. Köklü bir kuruluş olan Arçelik, daha dinamik, genç, modern ve ileri teknolojiye sahip bir şirket görünümü vermek istiyordu. Young&Rubicam Reklamevi tarafından Temmuz 2002’de çekilen reklâm filminin oyuncusu Robot Çelik’ti. “Arçelik demek, yenilik demek” sloganıyla kampanya yürütüldü. Takip eden zamanlarda Arçelik’in marka bilinirlilik oranı tüm zamanların en yüksek marka bilinirlilik oranına çıktı.

Akbank’ın Kalbi

Akbank’ın imaj yenileme çalışması olan ‘Akbanklı’nın Kalbi’ de akılda kalan reklâmlardan bir tanesi. Publicis Yorum imzalı kampanyada beyazlara bürünmüş 120 kişilik bir grup insanın kıpkırmızı bir zeminde sürekli olarak bir şekilden diğerine geçtiği görüntüler yer alıyor. Oluşturdukları şekiller ve cıngılla reklâm filmi dikkat çekti ve birçok gazeteye ve ana haber bültenine konu oldu.

Eğitim Şart

Unutulmaz reklamlardan bir tanesi ise elbette ki Cem Yılmaz’ın oynadığı Frito Lay reklamı. 2003 yılında Doritos A La Turca kampanyası için çekilen reklam filminin ajansı Alice BBDO idi. Kampanya sonucunda ürün satışları iki katına çıktı. Ayrıca Cem Yılmaz’ın “Eğitim Şart” esprisi, lügatimize girmiş oldu.



Çok çalışmam lazım çoook

Elbette verilebilecek çok sayıda başarılı örnek var. Bir atasözü gibi dilimize dolanmış başka bir reklâm sloganıyla örnekleri bitirelim. Reklam filmi, Alo Automat’ın beyazlığını anlatmak için Markom/Leo Burnett tarafından çekildi. 2001 krizi ile birlikte vizyona giren reklâm filmi, Alo’yu pazarda üçüncülükten liderliğe çıkardı. Filmden ise küçük çocuğun eliyle işaret yaparak söylediği “Çok çalışmam lazım çook” sloganı kaldı.

Hiç yorum yok: