21 Haziran 2008 Cumartesi

11. Araştırma Zirvesinde ‘İnovasyon’ Argümanı


11. Araştırma Zirvesinde ‘İnovasyon’ Argümanı

11. Araştırma Zirvesinde bir araya gelen pazarlama dehaları pazarlama argümanlarını tartıştı. 4 – 5 Mart 2008 tarihleri arasında Hilton Convention Center’da gerçekleşen zirve 12’si yabancı 37 profesyonel yöneticiyi ağırladı.

Araştırmacılar Derneği tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen Araştırma Zirvesi bu yıl da birbirinden önemli simaları bir araya getirdi. İnovasyon kavramının ele alındığı zirvede şirketlerin rekabet etme üstünlüğüne nasıl sahip olabilecekleri irdelendi. Siyasi araştırmalarda inovasyon, hizmette inovasyon, üründe inovasyon, pazarlama süreçlerinde inovasyon, araştırmada inovasyon, araştırmayı etkin kılan yeni teknolojilerde inovasyon başlıklarının yanı sıra oyun evi ve kurgulanan oyun ile katılımcıların çözüm üretme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen özel programlara yer verildi. Zirvenin açılış konuşmasını İçişleri Bakanı Beşir Atalay’a vekaleten TÜİK Başkanı Ömer Demir yaptı. Demir gerçekleştirdiği sunumda kamuda yeniliğin neden gerekli olduğuna değindi. Demir “Yenilik peşinde koşmak önemlidir. Yeni bir ürün keşfetmek, yeni bir pazarlama yöntemi bulmak heyecan vericidir” dedi.

Zirvenin ilk günü Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmet Berkan’ın moderatörlüğünü üstlendiği ‘Siyasi Araştırmalarda İnovasyon’ oturumu gerçekleşti. Oturuma Anar Araştırma Genel Müdürü Dr. İbrahim Uslu, Konda Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Tarhan Erdem, Sabancı Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Ali Çarkoğlu katıldı. Uslu eskiye oranla daha zor pazar koşullarının çıkmış olmasının yenilikçi hareketlere özendirdiğini söylerken, Erdem her araştırmanın aslında birer inovasyon olduğunu söyledi. Prof. Dr. Ali Çarkoğlu ise yaptığı sunumda mantıklı kararlar almanın inovatif süreçlerde önem taşıdığına dikkat çekti.

İnovasyon neden zorunlu?

Zirvenin en inovatif sunumlarından birini Fed- Training Kurucu Ortaklarından Prof. Dr. Arman Kırım yaptı. Kırım “İnovasyon kavramını Türkiye’ye getiren benim. İnovasyon para kazandıran yenilikçiliktir. Şirketlerin ve ülkelerin büyümesi için inovasyon yapmak bir zorunluluktur” diyerek konuşmasına başladı. Ürün ve hizmetlerde ki benzerliğin fiyatları düşüreceğine dikkat çeken Kırım inovasyonun bu süreci engelleyeceğini iddia etti.

Hiç yorum yok: