16 Mayıs 2008 Cuma

ZAP PARA - Reklam Kuşakları

Zap para logoShow TV ekranlarında yaklaşık 5 aydır reklam kuşaklarıyla ilgili bir duyuru yayınlanıyor. Zappara olarak adlandırılan duyuruda, Show Tv reklam kuşaklarını izleyenlerin değişik türde hediyeler kazanacakları açıklanıyor. Hediyelerden bir tanesi de otomobil olunca seyirci bu durumu daha ciddiye alıyor.

Peki ama nedir bu Zappara denilen şey ?

Zappara, Retro Medya Strateji ve Prodüksiyon Ltd. A.Ş. tarafından düzenlenen, Show Tv reklam kuşaklarında seyircilerin reklam seyrettikçe ödüller kazandığı bir uygulamadır. Gün boyunca Show Tv’de yayınlanan reklamlar takip edip, Zappara tanıtımını gördüğünüzde, sıradaki reklamın markasını XXXX’ye sms ile gönderiyorsunuz. 5 dakika içinde markayı doğru bilirseniz, sms ile cep telefonuza bildiri gönderiliyor. Ay boyunca en çok puan toplayan kişi başta otomobil olmak üzere sıralamaya göre hediyeler kazanıyor. Doğru bildiğiniz her marka Prime Time’da (18:30-23:30 arası) 20 puan kazandırıyor. Diğer reklam kuşaklarında ise sadece 5 puan kazanıyorsunuz.
Her mesaj 1 sms, kontörlü hatlarda ise 2 kontör ile ücretlendiriliyor.

Televizyon ekranlarının en önemli gelirini oluşturan reklam kuşaklarıdır. Reklamverenler ise, ekranda yayınlanan reklamların geri dönüşümünü detayları ile inceleyip, reklam kuşakları arasında seçimler yaparak, boş yere para harcamamaktan yanalardır. Bu sebeple öncelikle izleyicinin beğenisini çekecek, ekran başında kalmasını sağlayacak tarzda reklamlar hazırlanır. Diğer taraftan, izleyicinin reklam kuşağı ekrana geldiğinde başka kanala kaçmaması için türlü türlü yollar denenir. Kısaca özetlersek böyle bir sonuç çıkıyor.

Bu noktada şöyle bir soru aklıma geliyor: Show TV’nin reklam kuşaklarını seyreden izleyicilerine zappara uygulaması ile vereceğini vaat ettiği hediyeleri, kendi cebinden mi yoksa reklamverenlerin bütçesinden mi karşılıyor? Diğer yandan rakip kanallara da sıçramasının an meselesi olduğunu düşündüğüm zappara uygulaması, aklımıza şu soruyu da getiriyor: Televizyon kanallarının reklam kuşakları izleyicilerin beğenisini çekmiyor mu? Ekranlar reklamlarını izletebilmek için neden seyirciyi bir de kendi SMS leri ile puan toplamaya zorluyor ?

Sanırım sadece başarılı bir mobil uygulama desem yeterli olacak. Zappara hakkında bolca şikayet de mevcut olmasına rağmen, fikir kalıcı, iyi de uygulanıyor. Belki zamanla internet ortamında da uygulanır hale gelir ve zappara logolu siteyi bul, tıkladığında karşına çıkan markanın ismini XXXX’e gönder denilir. Gerisini hep beraber göreceğiz.

Hiç yorum yok: