16 Mayıs 2008 Cuma

Brilliant Perde - Kadir İnanır

Beyaz perde’nin dev aktörü, ağır abisi, asanı, keseni, yırtanı yani Kadir abisi…
Uzun yıllar sinema seyircisinin gönlünde taht kurmuş bir oyuncu; Kadir İnanır. Yaklaşık 3 sezondur, reklamcıların en büyük kozu haline geldi. Bir çok marka için kendi imajına ters mesajlar veren reklam filmlerinde rol almaya devam ediyor. En son brilliant markası ile karşımıza çıkarak ‘’ Yıkarım, Asarım, Yırtarım ‘’ kelimelerini, kadirizm felsefesiyle doğru orantılı, kendinden tam olarak ödün vermeyen ‘’ malı görünce ‘’ rahatlayan fakat sevecen, gözleri pırıl pırıl parlayan, heyecandan ufak çocuklar gibi bacaklarını titreterek bizlere yaşatıyor. Reklam filmi 2 karakter üzerine kuruluyor. Bunlardan biri perde pazarının devi brilliant, diğeri de beyaz perdenin devi Kadir İnanır. Brilliant perde reklamı için, ürün Kadir İnanır’ a onaylaması için gösteriliyor. Kadir abi asıyor, yıkıyor, eskileri yırtıyor ve reklam filminde oynuyor.

Reklam filmi’ nin satışlara etkisi olacak mı, marka imajına katkı sunacak mı ? gibi sorulara cevap bulmaya çalışmanın yapıcı olacağını düşünmüyorum. Kısaca artık Kadir İnanır’ ın rol aldığı reklam filmleri ‘’ işte budur ‘’ dedirten bir farklılık sunmadığı gibi, bir de tüketicinin dengesini bozup duruyor. Bunun sebebi, kısa süreli marka - ünlü ilişkilerinden kaynaklandığını düşünüyorum. Örnek olarak, Profilo markasının Kadir İnanır’ ı bu kadar kısa sürede elinden kaçırması ve bir başka marka ile antlaşmasına izin vermesi olabilir. Profilo’ nun diğer reklamverenlere göre daha yaratıcı interaktif uygulamarına yazık oldu diyebilirim. Brilliant markasının da bu reklam filminden anladığım kadarıyla daha uzun süreli bir beklentisi olmayacak ve Kadir İnanır belki başka marka için yeni bir reklam kampanyasında rol alacak.

Alternatif Fikirler :

1. Donald Trump gibi bir kulaktan kulağa pazarlama uygulamasında görev alabilir. Herhangi bir deterjan markası için temizlik yapabilir.

2. Super marketler’ den alışveriş yapan, evinin alışverişini kendi yapan bir karakter olarak kullanılabilir. Belki bir advergame ya da web uygulaması ile, Migros vb. gibi online alışveriş hizmeti veren şirketlerde müşterilere kampanyalar hakkında bilgi verir. Müşteriler alacakları ürünü sepete ekledeğinde ‘’ Bravo ‘’ diyebilir.

3. Herhangi bir kozmetik markası için, cilt bakım setlerini tanıtabilir.

4. Herhangi bir kot pantolon markasının tanıtımını yapabilir.

Sizin fikriniz var mı ?

Hiç yorum yok: