Araştırmalara göre tüketicilerin çoğu, neden sakız çiğnersiniz ? sorusuna ‘’ sakinleşmek ve sinirleri yatıştırmak için çiğnerim ‘’ cevabını vermiş. Belli ki Relax markası da tüketicelerden gelen bu cevabı dikkate alıp, harekete geçmiş. Sakız çiğneyerek bizleri sakinleştirmeye yoğunlaşıp ve bunu yaparken de reklamarında içerikten ziyade mecra kullanımına önem vermişler. Peki ama bunu nasıl yaptılar ?
Öncelikle ‘’ RELAX ‘’ kelimesinin önemini ve marka değerinin bilincinde olan bir tüketiciye hizmet verdiklerini biliyorlardı ve buna göre hareket etmeyi amaç edindiler. Sonra insanların sinirlendikleri anları yakalayıp, mesajı marka ile birleştirdiler. Mesajımız çok açık. Relax, günlük hayatımızda bizi sinirlendiren ve yoran detaylardan uzak durmamızı, hayatın tadını çıkarmamızı istiyor.
Sıra geldi mecra kullanımına. Yerli Tv dizilerinde belli karakterler için senaryo genelinde özel olarak kurgulanmış bir alt bant reklam uygulaması kullanıyorlar. Bu çalışmayı son derece başarılı yapıyorlar ve seyir halindeki hedef kitleye doğrudan ulaşıyorlar. Örnek olarak Avrupa yakası adlı dizide Ata Demirer’in canlandırdığı Volkan karakterinin, senaryoya göre sinirlendiği anlarda ekranın altında ‘’ Relax Çiğne, Sakinle ‘’ alt bandı ile mesaj veriliyor.
Alt bant uygulanan 6 yerli dizi :
Kurtlar Vadisi, Avrupa Yakası, Büyük Yalan, Çat Kapı, Haziran Gecesi, Ekmek Teknesi
Son derece başarılı bir fikir ve uygulama olduğu ortadadır. Güzel Sanatlar / Saatchi & Saatchi ajansını kutlarım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder