22 Haziran 2008 Pazar

Yerel reklam pazarı büyüyecek

Yerel reklam pazarı büyüyecek

Çok sayıda yerli ve yabancı medya yöneticisinin katıldığı Doğan Yayın Holding (DYH) Buluşması 17 -18 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirildi. Geleceğin Kısa Tarihi teması ile bir araya gelen yöneticiler 2007 yılını değerlendirerek geleceğin medyasını tartıştı. Toplantının ikinci gününde konuşan İtalyan Seat Pagine Gialle, tüm dünyada reklam pazarının yüzde 20-25 arasında büyüyeceğini, ulusal pazarda ise bu büyümenin 10-15 civarında oluşacağını tahmin ettiklerini söyledi. İnternet’in her zaman arananı veremediğini belirten Pagine, Türkiye’de yerel reklam pazarının da büyüyeceğini sözlerine ekledi.
Önemli olan birlik

Doğan Yayın Holding’in her yıl geleneksel olarak düzenlediği DYH Buluşması’nın açılış konuşmasını ise Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan yaptı. Doğan, tüm sorunlara rağmen ülkenin geleceğine ve ekonomisine güvendiklerini belirterek asıl önemli olanın birlik olduğunu vurguladı.

Doğan Yayın Holding’in her yıl geleneksel olarak düzenlediği DYH Buluşması’nda konuşan İtalyan Seat Pagine Gialle’nin CEO’su Luca Majocchi, yerel reklam pazarının büyüyeceğini söyledi. Geleceğin Kısa Tarihi teması işlenen DYH Buluşması’na medya dünyasının devleri katıldı.

Toplantıya, Reuters, New York Times gibi dünya medyasının büyük temsilcilerinin yanında Türkiye’den de Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, Hürriyet.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge ve birçok köşe yazarı katıldı. Toplantı da Doğan Yayın Holding Başkanı ve CEO’su Mehmet Ali Yalçındağ, 2007 yılının bir değerlendirmesini yaptı. Yalçındağ “Geleceği Görebilmek” temalı konuşmasında, buluşma toplantılarının dünya medya sektörünün önemli temsilcilerini, hem grubun yerli ve yabancı ortaklıklarını hem de Doğan Grubu kurumlarının yönetici ve çalışanlarını sektöre yön verecek önemli temalarla buluşturan önemli bir etkinlik olduğuna dikkat çekti.

Yalçındağ’ın konuşmasının ardından DYH Yaratıcılık Ödülleri Yarışması Ödül Töreni gerçekleşti. Bireysel çalışan motivasyonunu artırmak amacıyla ‘Yılın En Yaratıcı Çalışanı’ ‘ Yılın En Yaratıcı Projesi’ ‘ En Yaratıcı Yeni’ kategorilerinde ödülleri verildi. Kazanan takımlar bir dizüstü bilgisayarla ödüllendirilirken, ‘En Yaratıcı Yeni’ birincisi yurtdışında bir aylık mesleki eğitim kazandı. ‘En Yaratıcı Çalışan’ ödülünün sahibi ise 2008 model bir otomobilin sahibi oldu.
Türkiye’de fırsatlar var…

Toplantının ikinci gününde ise uluslararası gazetelerin yöneticileri geleceğin medyasını anlattı. Central European Media Enterprises İcra Kurulu Başkanı Michael Garin, “Türkiye Doğu Avrupa’da en çok ilgimizi çeken ülke. Türkiye’ye girmek istiyoruz” dedi. Yakın gelecekte fırsatların çok büyük olduğunu ve 10 yıl içinde ABD’de TV network’ü kalmayacağını anlatan Garin, “Network şirketleri programın prodüksiyonuna aracılık ederler, programlarını belirlerler. Ama bu sektör Doğu Avrupa’da 15 yıl sonra bitecek. Yani fırsatlar büyük. Doğu Avrupa’da büyüme hızlanacak. Batı Avrupa ve ABD’de internet girişimcilerinin yaptığını burada biz yayıncılıkla yapacağız” dedi.

Garin’den sonra söz alan, Google’ın Video Ortaklıkları Bölüm Başkanı Patrick Walker, İnternet kullanıcı sayısının 1 milyara ulaştığını söyledi. Geçen yıl satın aldıkları Youtube’da 50 milyon saatlik videonun olduğunu belirten Walker, bu videoların milyonlarca kez izlendiğini anlattı. En büyük tüketicilerden birisinin Türkiye olduğunu sözlerine ekleyen Walker şöyle devam etti: “Bu rakam çok şaşırtıcı ve anlaşılması zor. Çok büyük bir rakam. Yeni medya ABD’de 15 yılda 45–50 milyon kullanıcıya ulaştı. İnternet reklam geliri yüzde 22 arttı”
Yerel reklam pazarı büyüyecek

İnternet haberciliğini yeni medya olarak adlandıran Nielsen Medya Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Robert L. McCann, yeni medyanın geleneksel medya gücünü tehdit etmediğini söyledi. 1950’lerde 4 saat 34 dakika olan ortalama hane halkı izleme oranının 8 saate kadar çıktığını sözlerine ekleyen McCann: “Türkiye’de de bu 5 saati buluyor. Artan internet eğilimine karşın, televizyon olumsuz etkilenmiyor. Gençlerin televizyon izleme oranı her yıl yüzde 200 artıyor. Televizyonculuk açısından en önemli teknolojik gelişme dijital video kayıt cihazları. ABD’de evlerin yüzde 1’inde dijital video kayıt cihazı var. TV anlayışını temelden değiştirecek olan bu cihazlardaki kayıtların izlenme oranları ise yılda yüzde 10-15 artıyor.

Türkiye’de görüntülerin playback izlenme oranındaki artış ise yüzde 24’ü buluyor” dedi. Bu yıl Doğan Grubu ile hem online hem de yazılı olarak piyasaya sürülecek bir rehber hazırlığında olduklarını anlatan İtalyan Seat Pagine Gialle’nin CEO’su Luca Majocchi, bu rehberlerin tüm dünya reklam pazarının yüzde 20-25’ini, ulusal pazarın ise yüzde 10-15’ini oluşturduğunu söyledi. Rehberin geleneksel reklamcılıktan farklı olarak tüketiciyi itmeyen bir yapısı olduğunu vurgulayan Majocchi “İnternet basını bir süre sonra yazılı basını geçecek. Ancak, internet de her şey demek değil. Aradığınızı bulamayabilirsiniz. İçeriğin önemi bir kat daha artıyor. Rehberler de bu içeriği sağlıyor. Türkiye’de yerel reklam pazarı büyüyecek” dedi.

Geleceğin gazetecileri MoJo

Diğer konuşmacıların altını çizdiği noktalar ise şunlar:

Dünyanın en büyük uluslararası haber ajanslarından Reuters Medya’nın Televizyon Bölümü Genel Müdürü Tony Donovan: “Geleceğin haberciliğinde bulunduğu her yerden haber geçebilecek donanıma sahip MoJo diye adlandırılan mobil gazeteciler rol oynayacak. Geleceğin haberciliğine değişen network tüketicilerinin ihtiyacı yön verecek. İnternet, yeni cep telefonları, küçük kameralar sayesinde bu istekleri karşılıyor. Reuters’ta da bilgilerin çoğunu internetten veriyoruz. Bu, haber toplama kapasitemizi artırdı. Ajansların da gelecekte daha çok toplayıcı bir rol üstlenmesi ve daha geniş içerikler sunması gerekiyor.”

Die Welt Group & Berliner Morgenpost İcra Kurulu Başkanı Peter Würtenberger: “Geleceğin medyasında içerik öne çıkacak. İçerik kraldır ama marka da kralın tacıdır. Okuyucuları çeken markadır. Gazeteler gelecekte de var olmak istiyorlarsa kendilerini yazılı basın markası olarak tanımlamak yerine markanın temel değerlerini canlandırmalılar.”
Gazetelerin geleceğinde kağıt var

The New York Times Company Bölgesel Medya Grup’un Başkanı ve CEO’su Mary Jacobus: “Gazeteciliğin geleceğinde kağıt kesinlikle olacak. Gazeteciliğin geleceği net ve parlak. Geleneksel gazeteciliği, ilgili okurun bilgisiyle veri tabanlarıyla ve işbirliği anlaşmalarıyla güçlendireceğiz. Biz, yeni trendlere uyum sağlamak için format değiştirmekten kurumu yeniden yapılandırmaya kadar pek çok şey yaptık. Teknolojinin hızla ilerlediği bir dönemde tek başına yola devam etmek mümkün değil. The New York Times, Facebook’un reklam sistemine katıldı, Yahoo’yla reklam anlaşması yaptı, Youtube’da da New York Times videoları yayınlanacak.”
Toplantıdan Notlar

• İş Dünyasının satın alma faaliyetleri açısından hareketlilik beklediği sektörler bankacılık, enerji, gayrimenkul ve ulaşım olarak belirlendi.

• Geçen yıl olduğu gibi Finansal hizmetler sektörünün 2007’de toplam 6.3 milyar dolarlı işlemle hareketli bir dönem geçirdiği belirtilerek en büyük işlemin 2.7 milyar dolarla ING’nin Oyakbank’ı satın almasının olduğu belirtildi.

• Sigortacılık sektöründe 488 milyon dolarla Garanti Sigorta Eureko ve 375 milyon dolarlık işlemle Genel Sigorta

– Manpfre ‘nin dikkat çeken yatırımlar olduğu belirtildi.

• Verilen raporda havaalanı işletmeciliği sektörünün 6.7 milyar dolar işlem hacmiyle şirket birleşme ve satın alma faaliyetleri açısından 2007’nin lideri olduğu belirtildi.

Hiç yorum yok: