9 Haziran 2008 Pazartesi

Uluslararası Pazarlama Yönetimi

Uluslararası Pazarlama Yönetimi

Mehmet Karafakıoğlu
Beta Yayınları;
İstanbul, 2008, 16 x 23.5 cm, 359 sayfa,


Yoğun bir rekabetin var olduğu günümüz uluslararası pazarlarında başarılı olabilmek için tüm kişi ve kuruluşların önce çağdaş bir pazarlama anlayışını benimsemesi ve çabalarını bu anlayışa göre planlaması ve yürütmesi gerekir. Yurtdışına mal ve hizmet satmak, dış pazarlarda üretim yapmak ve benzer işlerden sürekli ve doyurucu bir kar elde edebilmek için sadece istekli ve cesur olmak yeterli değildir.

Bir yönetim felsefesi olarak müşteriye yönelik pazarlama bu gün batı ülkelerinde genel kabul görmüş bir işletmecilik anlayışıdır. İngilizcede marketing concept olarak adlandırılan bu kavram Türkçeye pazarlama zihniyeti, pazarlama görüş açısı olarak aktarılmıştır. Basitçe müşterinin arzu ve ihtiyaçlarına göre işletme faaliyetlerine yön verme şeklinde de tanımlanabilecek olan çağdaş pazarlama anlayışı uzun yıllar kabul görmemiştir. Yıllarca b, rçok işletmede yöneticiler, müşteriye ve pazarlamaya önem vermekten çok üretim ve satış çabalarına ağırlık vermişlerdir. Bu düşünce biçimi talebin yüksek, buna karşılık arzın kısıtlı olduğu sektörlerde bu günde görülür. Ancak ürün ve üretici sayısının arttığı ve rekabetin giderek şiddetlendiği sektörlerde işletmelerin müşteriye önem vermeden başarılı olma olanağı yoktur. Nitekim müşteriye yönelik olarak faaliyetlerine yön veren işletmelerin performanslarının diğerlerinden çok yüksek olduğu birçok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır.

Hiç yorum yok: