19 Haziran 2008 Perşembe

Türkiye’de İnternet Reklamcılığının Durumu

Türkiye’de İnternet Reklamcılığının Durumu

Türkiye’de reklamcılar derneği verilerine göre %30’la en hızlı büyüyen mecra internet reklamcılığı olmuştur. Bu veriler içerisinde arama motoru reklamcılığı verileri olmadığı göz önüne alınırak büyümenin %50’ler civarında olduğu tahmin ediliyor. Bunda Türkiye’nin genç nüfusunun büyük bir etkisi var. Şu an Türkiye’de,

• Yaklaşık 10 milyon internet kullanıcısı var ve bunların 3,5 milyonu sürekli internet kullanıyor. •İnternet kullanıcılarının çoğunluğu genç ve bu da vakitlerinin büyük bir kısmını internette geçiren tutkulu bir topluluk oluşturuyor.

• Buna rağmen henüz internet reklamcılığı emekleme aşamasında. Örneğin ABD de yıllık internet reklam harcamaları 12 milyar dolar civarında iken Türkiye’de bu rakam 12 milyon dolar seviyesinde. Bu da henüz Türk reklam vereninin eski alışkanlıklarından henüz vazgeçemeyerek internet reklamcılığına yeterli reklam bütçelerini ayırmadığını gösteriyor. Tüm bunlara dayanarak önümüzdeki yıllarda internet reklamcılığının dramatik bir şekilde büyüyerek

Hiç yorum yok: