Cengiz Üzün Dokuz Eylül Yayınları; İzmir, 2000, 14 x 21 cm, 174 sayfa |
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresi ile belirleme ve çözümlemeleri kapsayan, uzun vadede işletmenin en olacağı ile ilgili soruları cevaplayan ve dolayısıyla işletmeye bir yön belirleyebilmek için yapılacak çalışmaların planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, kontrol edilmesi ve değerlendirilmesi sürecidir. Bu süreç içerisindeki en önemli unsur iletişimdir. İletişimin iki yönlü boyutu ise, bilgilenme, durum tespiti, planlama, uygulama ve değerleme çalışmalarının her aşamasında stratejik yönetimin başarısının en önemli ögesidir.Stratejik olarak yönetilen her işletmede fonksiyonel ve yönetsel sistemler stratejik kararlarla ilişkilidir. Diğer taraftan bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler yönetimi de iki yönlü bir iletişim süreci olarak stratejik yönetimi hem etkiler hem de ondan etkilenir. Çünkü halkla ilişkiler stratejisi, işletme stratejisinden bağımız düşünülemez. Bu bağlamda işletmenin stratejik yönetim ve planlama sürecinde halkla ilişkiler yönetiminin katkısı tartışmasız bir gerçektir.(Arka Kapak)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder