22 Haziran 2008 Pazar

Reklam sektöründe bereket!.. Yatırımların 5 milyar YTL'ye ulaşması bekleniyor...

Reklam sektöründe bereket!.. Yatırımların 5 milyar YTL'ye ulaşması bekleniyor...

Reklam yatırımlarının 2007 yılında 5 milyar YTL'ye ulaşması bekleniyor. Türkiye'de 2005 yılında 2.9 milyar YTL reklam harcaması yapılırken, bu tutar 2006 yılında 3.7 milyar YTL'ye ulaştı...

Türkiye'de reklam sektörüne 2005 yılında 2.9 milyar YTL harcama yapıldı, bu oran bir önceki yıla göre yüzde 22.8 arttı. Geçen yıl reklam sektörüne 3.7 milyar YTL yatırım yapılırken, 2007 sonunda ise bu tutarın 5 milyar YTL'ye ulaşması bekleniyor.

Reklamları en çok izlenenler arasında yüzde 30'luk oranla bankacılık sektörü başı çekiyor.

Avrupa İletişim Ajansları Birliği verilerine göre, Avrupa'da reklam sektörünün büyüklüğü yaklaşık 100 milyar euro ile ifade edilirken, GSYİH'deki oran da binde 2'ye çıkıyor. Türkiye'de ise bu oran binde 5'te kaldı.

Türkiye'de reklam sektörü devlete KDV geliri olarak 600 milyon YTL'nin üzerinde gelir sağladı. Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu'nun 2007 Akademi Raporu'nda yer alan 'Reklam Planlaması'na ilişkin incelemede Türkiye'de reklam sektörünün hızlı bir şekilde büyüdüğüne dikkat çekildi. Türkiye'de reklam sektöründe 2005 yılında 2 milyar 997 milyon YTL reklam harcaması yapıldığı, bir önceki yıla oranla yüzde 22.8'lik artış olduğu belirtildi. 2006 yılında da bu tutar bir önceki yıla oranla yüzde 21.6 artarak 3.7 milyar YTL'ye ulaştı. Bu yılın sonunda ise yüzde 26 oranında artış hedefleniyor.

İncelemede, 'Sektörde etkili ve doğru reklamı doğru kanaldan doğru zamanda yayınlamak gerekiyor. Reklam için harcanan bütçenin satış geliri ya da imaj olarak geri dönüşü önem kazandı' denildi. İncelemeye göre reklamı en çok izlenen sektör bankacılık sektörü olurken, en az izlenen ise beyaz eşya oldu.

İncelemeye göre, izleyicilerin reklam filminde çarpıcı olarak nitelendirdiği unsurların başında oyuncular (yüzde 29) ve müzikler (yüzde 24) geliyor. Bu tabloyu yüzde 18 ile objeler, yüzde 13 ile danslar, yüzde 11 ile sloganlar ve yüzde 5 ile diğerleri izliyor.
FİRMA VE MARKA SAYISI ARTIYOR

Bu arada, 2005 yılında 17 bin firma ve marka reklam verirken, 2006 yılında bu sayı 31 bine ulaştı. Buna paralel olarak reklam hizmeti veren şirketlerin de sayısı arttı.

Interactive Advertising Bureau-IAB verilerine göre de, 2006 yılında internet reklamlarına 16.8 milyar dolar harcandı. Bir önceki yıla göre yüzde 34'lük büyüme gerçekleşti.

Kaynak: Yildirimbaski.com

Hiç yorum yok: