14 Haziran 2008 Cumartesi

Reklam Kampanyasında Kritik Nokta : Mecra Seçimi

Reklam Kampanyasında Kritik Nokta : Mecra Seçimi

Başarılı bir reklam kampanyasının temel başarı faktörü hedef kitleye ulaşacak mecra seçimidir. Artık ulaşabildiğin kadar kişiye ulaş mantığı eski, hantal ve pahalı kalıyor. Seth Godin gibi birebir pazarlama teorisyenlerine göre bu mantık bugün geçerliliğini korusa bile yakın gelecekte tamamen ortadan kalkacak. Bu şu anlama geliyor, artık her birimiz sadece ilgilendiği reklamları görecek, uzay çağı teknolojisi ile üretilen ped reklamlarını izlemekten bıkan erkekler, tıraş bıçağının destansı meziyetlerini dinlemekten sıkılan kadınlar olmayacak.

Reklam veren artık reklam bütçelerini planlarken yatırımın geri dönüşünü ( ROI - Return of Investment) düşünecek, ne kadar çok kişiye göründüğü ile değil, ne kadar az kişiye göründüğü ile ilgilenecek. İşte bunları anlatmamızın nedeni laf kalabalığı değil, tüm bunların internet reklamcılığını anlatıyor olması idi. İnternet reklamcılığı her ne kadar ilk zamanlarında “mass marketing” gibi görülse de, şimdilerde hedef kitleye ulaşılabilecek, karavana atış yapılmayacak kanal olarak görülüyor. İnternet Reklamcılığının Farkı Nedir?

• Yatırım Geri Dönüşü En Yüksek ve Nisbi Olarak Ucuzdur. Her 1 dolarlık tanıtım yatırımının farklı mecralarda geri dönüşü değerlendirildiğinde internetin yüksek geri dönüşüm gösterdiğini görmekteyiz. Interactive Advertising Bureau’nun - IAB Başkanı Greg Stuart Abd’de bir kamyon şirketi reklam bütçesinin bir kısmını televizyondan internete kaydırarak satışlarında büyük bir artış sağladığını belirtiyor. Ayrıca internet küçük bütçeli işletme sahiplerinin de küçük bütçelerle reklam vermesini sağlayacak nitelikte bir yapıya sahip.

• En ölçülebilir kanaldır. Diğer bir çok reklam mecrasında ölçümleme için ek araçlar ya da kurumlarla çalışmak zorundasınız. Ancak internette yaptığınız reklamın değerlendirmesini birçoğu ücretsiz olan yazılımlarla anlık olarak alabilirsiniz.

• Profilleme Özellikleri İle Gerçek Hedef Kitlenize Ulaşırsınız. Yine internetin kendine has özellikleri sayesinde hedef kitlenizin bulunduğu ülke ya da şehirlerde reklamınız yayınlanabilir. Ya da hedef kitlenizin yoğunlukla alış veriş yaptığını düşündüğünüz saatlerde reklamınızı gösterebilirsiniz. Bunun dışında profilleme imkanı veren web sitelerinde (bir eposta servisi ya da üye girişi olan web siteleri gibi) yaş, cinsiyet, eğitim gibi bir çok kritere göre hedef kitlenize uygun profillendirme yaparak reklamınızı yayınlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: