21 Haziran 2008 Cumartesi

Pazarlama Zirvesi’nde Otoriteler Yöneticilerle Buluştu


Pazarlama Zirvesi’nde Otoriteler Yöneticilerle Buluştu

Management Centre Türkiye tarafından 6-7 Aralık tarihlerinde düzenlenen 8. Pazarlama Zirvesi, “Baş döndürücü Dünya Koşullarında Gerçek Hız” temasıyla dünya çapında 25 otoriteyi, 35 farklı sektörün pazarlama yöneticileriyle bir araya getirdi.

Türk Telekom’un katkılarıyla, Garanti Emeklilik, Turkcell ve Sony Eurasia’nın ana sponsorluğunda Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlen Zirve’ye The Genius Works’un CEO’su, Marketing Genius’ın yazarı Peter Fisk 4. kez başkanlık yaptı.

Dünya’nın en hızlı piyanistlerinden İslam Manafov’un Balakirev’in İslamey dinletisi ile başlayan 8. Pazarlama Zirvesi’nin açılış konuşmasını Management Centre Türkiye Genel Müdürü Tanyer Sönmezer yaptı. Sönmezer şirketleri uçaklara, müşterileri de uçaklarda yönlendirmeyi sağlayan, merkez etrafında hızla dönen çemberlerden oluşan bir tür topaç olan Gyroscope’a benzetti. “Şirketler de aynı şekilde yeterli hızda hareket ederken müşteriyi merkeze koydukları zaman, doğru yolu bulacaklardır” dedi.

Zirvede “The Marketing Show” ile Pazarlama Dünyasında bir ilk gerçekleştirilerek, TV programı formatında yapılan canlı yayında Peter Fisk ve Tom Garrahan, sahnede yapılan canlı buluşmalar, konferanstan görüntü ve röportajlarla yepyeni bir zirve formatına imza attı. Programın konukları arasında yer alan Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu, “İngiltere’de yapılan bir araştırma, gençlerin %50’sinin bir ay boyunca cep telefonlarından vazgeçmek yerine, cinsellik veya çikolatadan vazgeçmeyi tercih ettiğini gösterdi. 2010’da mobil pazarlama bütçelerin %25’ini alacak”dedi. Turk Telekom CEO’su Paul Doany, “Tüketiciler neyi, ne zaman ve nerde isteyeceklerse, ona istedikleri şekilde Türk Telekom ile ulaşacaklar.” dedi. Imperial Tobacco’dan Hilal Merter ise “Hızı anlamanın iki yönü var: Birincisi, pazar ve müşterilerdeki değişimin hızı; ikincisi ise çözümlere ulaşabilme hızı” şeklinde görüş bildirdi.

Costas Markides’ten İki Öneri

Zirvenin ana oturumları, geçtiğimiz günlerde açıklanan ‘The Thinkers 50’de bir kez daha yer alan Prof. Costas Markides’ın “Hızlı Yenilikçilik” konuşması ile başladı. Prof. Markides, “Yenilikçilik yeni ürün geliştirmenin ötesindedir. Starbucks, EasyJet, Dell, Progressive Insurance, The Body Shop, IKEA bu şirketler yeni bir ürün geliştirmediler başka alanlarda yenilikçilik yaptılar. Siz de her yaptığınıza “Kim?, Ne?, Nasıl?”ı sorarak yenilikçilik katabilirsiniz” dedi ve, yenilikçilikte daha hızlı olmak için 2 öneride bulundu: Fikir arayışınıza ayırdığınız zamanı azaltın ve değer yaratmaya ayırdığınız zamanı artırın.”

Wikinomics’i Anlayanlar Başarılı Olacaklar

Zirve’nin ikinci ana oturumunda, dilimize de çevrilen Wikinomics’in yazarı Prof. Don Tapscott, “Wikinomics ve Pazarlamanın Transformasyonu” başlığı altında yer aldı. Prof. Don Tapscott, internet ve gelişen küreselleşmenin, kuruluşların doğasını değiştirmesine odaklanarak “Yeni kural “Wikinomics”tir. “Wikinomics”i anlayanlar, başarılı olacaklar” dedi. Değişimin 4 itici gücünü Teknolojik Devrim: (Web 2.0), Demografik Devrim (yeni dijital nesilin beklentileri), Sosyal Devrim (Youtube gibi sitelerde internet üzerinden içerik geliştirme) ve Ekonomik Devrim (Google artık reklam satan bir medya şirketi, aynı zamanda finansal hizmet veriyor, program üretiyor ve bir mağaza!)” olarak belirledi. Kitlesel işbirliğinin özündeki 4 unsuru ise arkadaşlık, açıklık, paylaşma ve küresel davranma olarak tanımladı.

Araştırma Yapış Tarzı Değişti

İlk günün son ana oturumunda Nielsen Customized Research Orta ve Doğu Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Bölge Başkanı Anna Rita Hadjigavriel “Çok Mu Hızlı? Kaçırdığımız Bir Şey Var Mı?” sunumuyla yer aldı. Hadjigavriel, araştırma yapış tarzının değiştiğini ve hızlı bilgi taramanın, tek başına tüm soruları cevaplayamayacağını belirtti. Zirvernin ilk günü İslam Manafov’un piyano konseri ile sona erdi.

Hızlı, Yeni ve Eğlenceli

Avrupa Yılın En İyi Konuşmacısı Ödülü’nün sahibi Prof. Richard Scase’ın “Hızlı, Yeni ve Eğlenceli” başlıklı sunumu ikinci günün ilk oturumuydu. Prof. Richard Scase, “Oyunda kazanmak için, müşterilerin önünde gitmeliyiz! Yaratıcılık ve yenilikçilik için Café Corporations oluşturmalı, insanların rahatça konuşup, beyin fırtınası yapabilecekleri ve buna göre davranacakları ortamlar yaratmalıyız. ” dedi. Prof. Scase ayrıca bir müteşebbisin çevikliğine ulaşmak için sahip olması gerekli 10 sırrı paylaştı: 1- İlham veren liderlik, 2- Marka için tutku, 3- Müşterilerle bütünleşmek, 4- Değişim eğrisinin önünde olmak, 5- Kar odaklı düşünce, 6- Uzun vadeli kalıcılık, 7- Samimi sosyalleşme, 8- gerçekle yüzleşme, 9- performans odaklı ödüllendirme ve 10- Daima fit, taze ve eğlenceli olmak!

Hızlı Medya

Magic Moments’tan Daniela Krautsack ise,”Hızlı Medya” başlıklı konuşmasında, alternatif mecraların artık birer yol işareti olduğunu belirtti ve “Geleneksel reklamcılığın yerini Sanat, reklam ve ortam’ın içiçe girdiği reklamlar aldı.Yellow Pages, Londra’yı sarıya boyamak için yaklaşık 10 milyon yatırdı” dedi.

Google mı İsveç mi?

Pazarlama Zirvesi ana oturumları, trend izleyici ve fütürolog Magnus Lindkvist’in “Hızlı Gelecek” başlıklı konuşması ile sona erdi. Lindkvist “Akımları incelemek, geleceğe ve dışarı bakmaktır. Milliyetçilik ise geriye ve içeri bakmak. Google ve İsveç’in farkı Google’un sınırsız ve herkese açık olması, İsveç’in ise sınırlarının olması ve sadece belirli kişilere açık olmasıdır.” dedi. Ana oturumların ardından başlayan paralel oturumlarda, Lerzan Aksoy -Tim Keiningham, Demir Aytaç, Walt Behnke, Meltem Kınacı, Erem Demircan, Kemal Yamankaradeniz, Hakan Bayülgen, Serdar Turan moderatörlüğünde Burak Divanlıoğlu-Serkan Borançılı -Tolga Kabataş, Nils Müller, Cüneyt Devrim-Serhat Akkılıç, Prof. Dr. Haluk Gürgen, Cenk Serdar ve Ruben Robert’ın konuşmaları yer aldı.

8. Pazarlama Zirvesi, Sony sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘Hız’ temalı fotoğraf yarışması Ödül Töreni’nin ardından sona erdi. Birinci Gökmen Coşar, İkinci Murat Seyit ve Üçüncü Engin Ulupınar’ın ödüllerini, Sony CEO’su Mohsen Noohi sundu.

Hiç yorum yok: