9 Haziran 2008 Pazartesi

Marka Pusulası

Marka Pusulası da nedir ?
Aslına bakarsanız kendi kafamdan uydurduğum ama uydurduktan sonra onu fanteziye çevirdiğim bir reklamcılık paranoyasıdır. Çok üstünde durmaya gerek var mı bilemiyorum fakat, belki sektörle ilgili bir kaç arkadaşın hoşuna gidebilir. Yakın zaman önce İstanbul’un fazla samimisi olmadığım bir semtinde bulunan bir hastaneye hasta ziyaretine gittim. Trafiğin ve kalabalığın yoğun olduğu saatlerde, arabamı park etmek için uygun bir yer ararken, hasta ziyareti sonrasında arabaya geri dönüşün kolay olması için bir taraftan da çevrede bulunan belli başlı yerleri hafızamda tutmaya çalışıyordum. Sonuç, oldukça komik fanteziler yaratmama sebep oldu.

Marka Pusulam:
Doğu 2 Efes Pilsen Batı 1 Coca Cola

Bahsettiğim markalar çevrede bulunan şarküterilerin tabelalarıdır.
Hastane’den çıkınca, sağdan ikinci sokağa döneceğim ve Efes Pilsen tabelasını görünce, soldaki ilk sokağa sapacağım. Coca Cola tabelasını görene kadar dümdüz devam edeceğim, ve işte arabam orada !

Açıkhava reklamları reklam kirliğine yol açıyor diye tartışmaların yapıldığı İstanbul’da, marka pusulası yardımı ile adres sorma derdine son !… Markaların sokaklarda insanlara yardım eden birer robot haline geldiği bir dünya hayal edin. ‘’Coca Cola ve Efes Pilsen olmasa idi mahvolmuştuk valla o kalabalıkta !'’ diyen insanları gözünüzün önüne getirin.

Bunlar sadece komik fanteziler olsa da, yabancısı olduğumuz bir semtte bakkal ve market gibi yerleri ararken gözlerimizin Efes Pilsen, Coca Cola, Pepsi, Cola Turca vb. gibi markaları aradığını farketmişsinizdir. Buralarda bakkal var mı acaba diye düşünürken, bize yardımcı olan markalara teşekkürler. Hepsi yaşamla bağlarını iyi kurarken, şarküteri sahiplerini de memnun etmeyi iyi başarıyorlar.

Hiç yorum yok: