16 Haziran 2008 Pazartesi

İzleyici kendisini senaryonun parçası hissetmeli

İzleyici kendisini senaryonun parçası hissetmeli

Altıncıduyu
Ajans Başkanı,
Yaratıcı yönetmen
Ahmet Kip

Bir televizyon reklam kampanyasının başarıya ulaşması için, her şeyden önce, izleyenin, kendisini parçası hissedebileceği bir kurgu/senaryo gerekiyor. Bu kurguda, tanıtımı yapılan ürünün ya da hizmetin, o kurgunun vazgeçilmez unsuru olarak yer alması en önemli başarı kriteri.

Yani senaryonun içinden o ürün ya da hizmet çıkarıldığında, öykünün çökmesi gerek. TV hem görsel, hem işitsel, hem de bilişsel yollarla izleyicinin zihnini uyardığı için, etkisi çok güçlü bir mecra. Ancak, saniyelerle sınırlı bir alanda algılanabilir ve anlamlı bir etki yaratmak gibi güçlükler var. Tabii, iyi bir yönetmen yorumunu ve yüksek prodüksiyon kalitesini de hesaba katmak gerek. İş doğru yapıldığında ise, duyguları tetikleyen, izleyici üzerinde kalıcı etkiler bırakabilen, hatta dilden dile dolaşarak kendi reklamını üreten bir iletişim kanalı TV reklamları. Ayrıca post-test yöntemleriyle başarısı bir yere kadar da olsa ölçümlenebiliyor.

Dijital’de karmaşadan sıyrılmak zor

Günümüzde dijital platformlar hızla gelişiyor. Ama dijital platformlardaki kanal karmaşasından sıyrılmak oldukça zor ve maliyetli bir çabayı gerektiriyor. Çünkü bu kanal karmaşasındaki kanalların performansları ile ilgili net bir data yok. Ayrıca bu platformaların özel kanallarının satış fiyatları, platform dışı ölçülmeyen kanalların fiyatlarından daha pahalı. Bu durumda yapılabilecek tek uygulama bu kanallarda özel pozisyonlar satın almak oluyor. Yani sponsorluklar, jenerikler ya da özel kuşaklar.

Hiç yorum yok: