9 Haziran 2008 Pazartesi

İnteraktif Medya ve Yaratıcılık

Dress Kevin

Görerek anlamak, dinleyerek anlamaktan daha kolaydır. Bu yüzden yeni nesil teknolojiden olan interaktif medyanın sunduğu hizmetlerden faydalanmak kaçınılmazdır. İnteraktif medya çözümlerinde bilgiden çok bilginin sunumu, kolay ulaşabilirliği ve interaktifliği ön plana çıkmaktadır.
İnteraktif medyanın doğurduğu en önemli sonuç, küresel ve yerel düzeyde enformasyon ve bilgi akışının kolaylaşmış ve ucuzlamış olmasıdır. Teknolojik olarak artık her birey tüm insanlığa anında erişebilmektedir.

İşte bu bireylerden bir tanesi de Kevin. Ne alaka şimdi demeyin. Belki yarattığı platformun neler doğuracağının farkında bile değildir, ama o yaratıcı ve internet’ in nimetlerinden yararlanmayı bilen birisi.

Kendine göre bir sebep yaratmış:
“I didn’t know what to wear, so I made a website.” ( Ne giyeceğimi bilmiyordum, ben de site yaptım )

Kategoriler belirlemiş:
Giyim eşyaları ve giyeceği zamanlar

Ziyaretçiye seçme ve oy verme hakkı vermiş:
Belirttiği etkinlik ya da zaman için ayakkabısından tutun, çoraplarına kadar…

Sonuçlardan örnekler sunmuş:
Ziyaretçilerin geçmiş zamanda yaptıkları kıyafet seçimi ve Kevin’ ın fotoğrafları.

Ve sonuç ortada… İnsanlar Kevin’ ı giydirmeye devam ediyor. Tabii sitenin tasarımı çok iç açıcı değil ama yaratılan fikir, beraberinde yeni fikirleri getirmiyor da değil. Mesela ben siteyi görür görmez. ‘’ İşte bu proje yapılmalı ‘’ dedim. Sonrasında aklıma bir kaç fikir daha geldi. Dikkat ederseniz, Kevin’ ın giydiği ürünlerin her biri birer marka ve markanın olduğu yerde reklamveren ve tüketici var demektir.

Bir kaç fikir :

1- Büyük bir giyim portalı yaratılıp (giydirbeni.com, negiysem.com), kayıt olan üyelerin diledikleri eşyalarının fotoğrafını siteye koyması ve sitedeki diğer üyelerin bu kıyafetler üzerinden seçim yapıp oy kullanması sağlanabilir.

2- Herhangi bir giyim markasının online olarak bir ünlüyü giydirmesi, ve bunu internet kullanıcısına uygun bir web sitesi ile sunması sağlanabilir.(viral marketing)

3- Moda tasarımcıları için internette bir site açılır ve haftalık bir ünlüyü giydirmeleri istenilir. Bütün markalar sitede yerini alır ve o hafta giydirilecek olan ünlüye site ziyaretçileri oy verir. (Style.com)

Ve daha bir sürü şey…

Hiç yorum yok: