20 Haziran 2008 Cuma

GREY’DEN VODAFONE İÇİN KOBİ’LERE ÖZEL İLETİŞİM KAMPANYASI: “Hayatınızın akışını değiştirecek çözümler Vodafone’dan”


GREY’DEN VODAFONE İÇİN KOBİ’LERE ÖZEL İLETİŞİM KAMPANYASI: “Hayatınızın akışını değiştirecek çözümler Vodafone’dan”

Vodafone KOBİ’lere verdiği önemin altını çizerken Grey İstanbul’da çalışmaları ile Vodafone’un KOBİ’ler için gerçek çözümler sunduğunun altını çiziyor.

KOBİ’lere seslenen ilk operatör Vodafone, bu projesini başarılı bir reklam kampanyaı ile duyurdu. Grey İstanbul “Vodafone sokaktaki kalabalığı, kalabalık olarak görmez; ihtiyaçları olan insanlar olarak görür” söyleminden yola çıkarak, stratejisini ihtiyaçları anlamak, bunlara uygun çözümler bulmak ve insanların hayatını kolaylaştırmak olarak şekillendirdi ve iletişim stratejisini gerçek insanlar ve onların gerçek ihtiyaçlarına dayandırdı.
Ürün geliştirme süresince ve kampanya hazırlığında hedef kitlenin; KOBİ’lerin yönlendirmesi her zaman belirleyici oldu. Aylarca süren çalışmalarda en önemli nokta Vodafone ve Grey İstanbul’un ürün geliştirme safhasından reklam kampanyası hazırlanana kadar önemli bir beraberlik ve dayanışma ile çalıştı. KOBİ’lerin iş dünyasında yaşadıkları sorunlar araştırıldı. Ardından ürün ve tarife departmanının geliştirmiş olduğu ürünler, testlere sokularak hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirildi.
Kampanya günün herhangi bir saatinde, bir meydandan tesadüfen aynı anda geçen insanların hikayeleri üzerine kuruldu.
Yaratıcı süreçte, farklı farklı ihtiyaçları olan insanları anlatmanın en dramatik yolu aynı anda bir mekanda olan insanları teker teker ele almaktı. 5 farklı ürün ve servisi aynı anda Kuledibi Meydanı’nda olan kahramanlarımız üzerinden anlatıldı.
Projenin yapım ve çekim aşaması 45 gün sürdü. Tüm çekimler boyunca 11.280 metre film pozlandı. Çekimler İstanbul’un 14 ilçesinde 46 farklı mekanda gerçekleştirildi.
Tüm proje boyunca 310 figüran ve 12 ana oyuncu kullanıldı. Kampanyanın prodüksiyon açısından en önemli noktası aynı anda 10 filmin birden çekilmiş olmasıydı.
Kuledibi Meydanı açık bir stüdyo haline getirildi. 5 ayrı hikayenin aynı meydanda geçebilmesi için bir sinema salonu gişesi ve bir butik yoktan yaratıldı. Meydan, çekimler sırasında yaya trafiğine kapatılmadı. Meydandaki dekorlar o kadar gerçekti ki çekim aralarında sinema gişesine gelip bilet soranlar ya da butikten alışveriş yapmak isteyen turistler bile oldu. Sokak müzisyeni hikayesinde, etrafta gerçek bir kalabalık oluştu ve herkes müzsyeni dinlemeye koyuldu.

Kampanya künyesi

Reklamveren : Vodafone
Reklam ajans : Grey İstanbul
Kreatif direktörler : Tuğbay Bilbay, Engin Kafadar, Tevfik Naipoğlu
Yaratıcı grup : Gökçe Şahbaz, Azat Gül, Berk Şenol, Alp Özbek, Metin Akın, Ertunç Gün, Özhan Biçer
Müşteri ilişkileri : Goncafem Başçelik, Serpil Seçen, Al Bryant, Tunç Alankaya
Strateji : Cengiz Gözeğer, Arif Emre Perçin
Prodüksiyon : Selim İpek, Mert Bilen
Prodüksiyon şirketi : Taxi
Post prodüksiyon : 1000 Volt
Yönetmen : Özer Feyzioğlu
Müzik : Atakan Ilgazdağ
Kullanılan mecralar : Televizyon, basın, açık hava, radyo, İnternet

Hiç yorum yok: