20 Mayıs 2008 Salı

G.İ.T.T ( Güzel İnsan Taşıma Taşıtı )


Opet’le 2006 yılı sonuna kadar sponsorluk anlaşması imzalayan Cem Yılmaz’ın oynadığı, GİTT (Güzel İnsan Taşıma Taşıtı) projesinin açılış filmi yayına girdi. Yayınlanan 3 adet teaser’ın ardından ekranlara gelen bu film, izleyicilerle kahramanları tanıştırıyor. 80’li yıllardan esintiler taşıyan projenin bu ilk filminde baş rolleri, dahi bir otomobil tamircisi olan Mike (Cem Yılmaz) ile üstün teknolojik özelliklere ve konuşma yeteneğine sahip arabası GİTT paylaşıyor. Medina Turgul DDB tarafından yürütülen kampanyanın senaryoları Cem Yılmaz tarafından yazılmış. Filmde kullanılan 1975 model Murat 124’ün GİTT’e dönüşmesi, Opet Drag Race arabalarını hazırlayan teknik ekip tarafından 24 günde tamamlanmış.

Kampanya Künyesi :
Reklamveren: OPET
Reklam Ajansı: Medina Turgul DDB
Müşteri İlişkileri Grubu: Ali Özbora, Ekim Aytaç
Ajans Prodüktörü: Gülengül Arlıel
Yapım Şirketi: Film Park
Yönetmen: Bahadır Karataş

Söz konusu ‘’ Cem Yılmaz ve Reklam Filmleri ‘’ olunca ortalık karışıyor. Reklamlarda ünlü kullanımı, kullanılan ünlünün markanın önüne geçip - geçmediği hep tartışılır oluyor. Aslına bakılırsa bunların olması da çok normaldir. Çünkü tek yönlü bir düşünce ne yazık ki böyle bir kavramda ilgi çekici hale geliyor. Kampanya’nın genelinde bir detaycılık var. Detaylarla uzun süre uğraşılmış. Yok efendim senaryosu Cem Yılmaz tarafından yazılmış mış..O bahsedilen Cem Yılmaz’ın bir pazarlama şeklidir. Tabi bu durum, üstün yeteneklerini, başarılı şekilde somutlayan taktir ettiğimiz bir insan olması gerçeğini değiştirmez. Geçelim bu tartışmaları, konumuza odaklanalım.
‘’ Batının malzemelerini Türk kültürüne adapte etmek ‘’ durumları bazılarınca sıkıcı hale gelmiş olsa da bizi güldürmekten alı koymaz. Bu durumda ‘’ detaycılık ‘’ kavramı hakimiyetini gösterir. Her karenin kopyala yapıştır tarzında işlenişine hayran kalıp, kahkahalara boğuluruz. Otomobilin aniden ‘’ Düğün moduna ‘’ geçmesi buna bir örnektir. Reklamı her izleyişinizde farklı şeyleri farkeder, bulmaca gibi dikkatlice reklam filmine odaklanırsınız. Dikkatlice filmi izlerken, tanıtılan ürün yavaş yavaş algılanmaya başlar ve artık ne Cem Yılmaz kalmıştır ne de ince işlenmiş detaylar. Artık Markamız önümüzdedir. Reklam filmini algıladık artık ve ona bir isim koyduk. ‘’ Şu Cem Yılmaz’ın oynadığı OPET reklamı varya ‘’ … farkettiniz mi bilmiyorum ama artık kahkaha attığımız reklam filminin bir başlığı var. Artık rahatız… Şimdi Cem Yılmaz ve detayları anlatıp ‘’ Fısıltı Gazetesi ‘’ yaratabiliriz. Her izlediğimizde kahkahalara boğuluruz.

Bir adam, bir araba, bir akaryakıt devri

Slogan açık açık efsaneyi anlatıyor. Kurtuluşu haykırıyor. Dünya’yı kurtaran adam imajında tüm gizemiyle sergileniyor. Bir arkadaşım ‘’ ne arabası kardeşim, otomobil demelilerdi ! ‘’ diye çıkışmıştı. Düşününce, Otomobilin; motorla işleyen vasıta tanımı biraz daha mantıklı geliyor. Bu sadece bir ayrıntı tabiki…
Birinci teaser’da merak uyandıran bir havada müziğimiz devreye giriyor. Şaşkın gözlerle bakmamız sağlanıyor ve bir anda uyanış ! Opet logosu ve özel efektli bir ses…
İkinci teaser’da artık dialog başlıyor. Birinci teaserda bitiş sahnesinde kullanılan ses efekti artık anlamlı hale geliyor. O ses, GİTT ‘in sesi diyoruz. Konuşma sırasında ‘’ teaser diye mi yemiyorsun ? ‘’ sorusu ise, bizleri iyice meraklandırıp, mizahi bir dilde asıl anlatılmak istenilene bizi yöneltiyor.
Üçüncü teaser’da artık üstüne basa basa reklam başlıyor, hazır olun mesajları veriliyor. ‘’ Merak uyandırma kapat şu ışığını GİTT ‘’ sözleride bunu kanıtlıyor.
Evet.. sonunda reklam filmimize geldik…
Keyifle izledik, güldük, beğendik.
Tebrik ederiz…

Hiç yorum yok: