Genel Yayın Yönetmeni: Ali Küçükakın Tablet Yayınları; |
Bu derleme, bizi çepeçevre kuşatan görüntü uygarlığının başat bileşenlerinden reklamın dilini ve söylemini algılama ve anlamlandırma arayışının br ürünü. Aynı zamanda,1960'lı yıllardan bu yana Avrupa ve Amerika başta olmak üzere ülkemizde ve dünyada reklamdan sinema filmlerine, tiyatro oyunlarından moda tasarımlarına, dekorasyondan mutfak donanımlarına hatta spor etkinliklerine dek çok değişik alanda yapılan okuma edimlerine mütevazi bir katkı; ama reklamlara bakıyor.
Bir grup akademisen bu kitapta reklamsal iletişimin içselleştirdiği radyo reklamlarından film afişlerine, televiyozn reklamlarından poşet reklamlarına uzanan yelpazede çeşitli maceralara açılmayı deniyor. Sözün özü; durağan, devingeni sözlü hatta gezinen reklamlardan örnekler sunuyor. Bunu yaparken de reklamın yaşamımızdaki egemenliğiini ve imgelememizin derinşiğindeki konumunu deşelemeyi ihmal etmiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder