5 Haziran 2008 Perşembe

Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet Şiddetin Nesnesi Kadın

Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet Şiddetin Nesnesi Kadın

Ayşe (Eziler) Kıran, Seçil Büker
Alan Yayıncılık;
İstanbul , 1999, 13.5 x 19.5 cm., 148 sayfa


Sosyo-kültürel araştırmalar 'reklam' dünyasını didik didik ediyor. Reklamların amaç ve işlevleri ile toplum ve insan arasındaki ilişkiler, çoğunlukla genel düzlemde tespit ediliyor. Bu kitabın yazarları, genel yorumları kendilerine saklı tutarak 1997-98 yılları arasından on altı reklamı seçip, iki bölümde inceliyorlar. Bu inceleme, belli bir ön tespit temelinde gerçekleştiriliyor: Reklamlarda kadına yönelik bir şiddet gizli. Yazarlar, reklam olgusunu, bir yapı olarak ele alıp onun rasyonelliklerini çözümleyen göstergebilimsel bir analiz gerçekleştiriyorlar. Bu analiz, reklam dünyasının sanıldığı ve göründüğü kadar 'masum' olmadığını göstermeyi başarıyor. Ve kadının, reklamların yapılarına özgü rasyonellikleri tespit ettiği ölçüde, reklam üretenlerin de vazgeçemeyecekleri bir araç oluyor. (Arka Kapak)

Hiç yorum yok: