21 Haziran 2008 Cumartesi

Gençler Fikirlerini Pazara Çıkardı


Gençler Fikirlerini Pazara Çıkardı

Sabancı Üniversitesi Ekonomi İşletme Kulubü öğrencileri, SU Challenge pazarlama yarışmasını 27 Şubat – 14 Mart tarihleri arasında gerçekleştirdi. Yarışmanın bu yıl ki birincisi farklı pazarlama taktiklerini Sabancı Kampüsüne taşıyan ‘Sulegend’ oldu.

Pazara çıkan fikirler

Sabancı Üniversitesi Ekonomi ve İşletme Kulübü, üç yıldır geleneksel olarak SU Challenge pazarlama yarışması düzenliyor. Bu yıl ki yarışmaya EKINOKS, Sulegend, Surplus, Vertex, Wink For a Smile isimli beş takım katıldı. Ödüller ise 18 Mart’ta Sabancı Üniversitesi’nde yapılan final gecesi ile sahiplerini buldu. Yarışmaya katılan takımların her biri inovasyonu hedef alan projeleri ile en yüksek satış rakamlarını yakalamaya çalıştı. Öte yandan yarışmanın birincisi Sulegend grubu olurken, ikinciliğe Surplus grubu yerleşti. Sulegend, satışlarını artırmak için çekilişle tatil ve saat kazanma fırsatı sunarken, ikinci olan Surplus öğrencileri ürünlerini ünlü isimlere imzalatarak başarıyı yakaladı.

EKİNOKS takımı öğrencileri ise Sabancı üniversitesi yurtlar bölümünde odaları dolaşarak, yüz yüze pazarlama yaptıklarını açıkladı. Kampanyası boyunca ‘şimdi al, bir ay sonra öde’ sloganını kullanan EKİNOKS, POS makinesi kullanan tek takım. Bu farklılık bile onları üçüncü olmaktan alıkoyamadı.

VERTEX takımının pazarlama stratejisi ise çekilişle Playstation kazanma fırsatı sunmaktı. İlk üçe giremeyen VERTEX, Jüri Özel Bonus puanını kazandı. SU Challenge Komitesi, takımın enerjisinin bu puanı kazanmalarına neden olduğunu açıkladı.

Sonuncu olan takım Wink For A Smile, yarışma süresince arkadaşlarına satış yaparak puan elde etmeye çalıştı. Satış fiyatlarını maksimum tutan Wink For A Smile en yüksek karı yapan takım oldu.

Yarışma sonunda Sabancı üniversitesi mezunlar derneğine 1.500 YTL katkıda bulunulduğu açıklandı.

Amaç, pazarlama taktiklerini öğretmek

Bu arada, SU Challenge koordinatörleri, gençlerin farklı pazarlama taktiklerini öğrenmelerini ve gerçek iş piyasası koşullarına adaptasyonu hedef aldıklarını belirttiler.

Söz konusu yarışma 2006 yılından bu yana düzenleniyor. SU Challenge Koordinatörleri Sezin Eremekdar ve Pınar Varlık yarışma ile birlikte gençlerin yaratıcılıklarını geliştirdiklerini söylüyor. 5’er kişilik gruplardan oluşan takımlardan Sabancı Üniversiteli Tasarım ürünlerini farklı pazarlama stratejileri ile satmaları isteniyor. Satış puanı %70 olurken, %30 puanda son gece yapılan sunumda veriliyor. En fazla puanı alan yarışmacı takım, birinci olmaya hak kazanıyor.

Yarışma içerisinde yer alan farklılıklardan bir diğeri oyunlar. Takımlar yarışma komitesinin organizatörlüğünü yaptığı zamanlarda açık artırmaya katılabiliyorlar. En yüksek fiyatı veren yarışmacı, ürünleri almaya hak kazanıyor. Sabancı Holding’te bir gün Birinci olan takım her sene iş dünyasının ünlü bir ismiyle yemek yeme fırsatı yakalıyor. Geçen senenin birincileri Sabancı Holding’te Güler Sabancı ile yemek yemişti. Ayrıca, birinci olan takım Sabancı Holding’te yemeğe ek olarak Holding binasını gezme ve tanıma şansı da bulmuştu.

Hiç yorum yok: