20 Mayıs 2008 Salı

Kalitesiz Reklam Fikirleri

Reklam ajanslarının en temel işlevi; neyin, kime, ne zaman, nasıl söyleneceğinin belirlenmesidir. Biraz daha açık olmak gerekirse; ürün ya da hizmetle ilgili söylenmesi gerekenlerin belirlenmesi, reklamın etkilemek istediği hedef kitlenin tanımlanması, hedef kitle özelliklerinin ve reklam mesajının bir potada eritilmesi, reklamın tonunun belirlenmesi ve doğru medya stratejisi ile hedef kitleye ulaştırılması… Peki daha da açık ve saçık olmak gerekirse ne söylemeliyiz ? ; Reklamveren ve Reklam ajansının arasındaki iş ortaklığı iyi ve kaliteli reklam fikirlerine bağlıdır. ‘’İyi bir reklam fikri‘’nin ne olduğu veya nasıl olması gerektiği tartışmalı bir konudur. Sadece reklamverene ‘’iyi'’ görünmeyen, yeterli satış davranışı yaratmayan, copy testlerde ya da diğer araştırma ölçümlerinde kötü performans veren veya reklamverenin satış elemanlarının ve müşterilerinin sevmediği bir reklam fikri gerçekten ‘’kötü'’ müdür? Herkesin ayrı bir değerlendirme kriterine sahip olduğu bu konuda son söz hakkı sadece reklamverene aittir.
Ayrılıkların yaşanmamasının temelinde, reklamverenin kriterleri doğrultusunda ‘’iyi'’ reklam fikirleri üretmek yatar. Reklamveren ödediği paranın karşılığında hem aldığı iş hem de işi alış şekli olarak tatmin olmalıdır. Örneğin işin teslim zamanı reklamveren açısından önemli bir kriterdir. Burada yine reklamverene düşen önemli rol, reklam ajansından ne istediğini tam olarak anlatmasıdır. Reklamverenin ve reklam ajansının ortak çalışması sonucu, ihtiyaç duyulan servisler belirlenip problemler ortadan kaldırılabilir.

Hiç yorum yok: