14 Mayıs 2008 Çarşamba
Hedef kitle ve renk trendleri
Sektörlerin iletişiminde kullanılan alışılagelmiş renkler var. Mesela bankacılık sektöründe öncelik güven olduğu için genellikle lacivert gibi koyu renkler tercih edilirken, otomotiv sektörü söz konusu olduğunda otomobilin özelliklerine göre renk seçiliyor; örneğin spor bir model ise, kırmızı gibi hıza dair, heyecan uyandıracak renkler tercih ediliyor. Gıda sektöründe, tüketilen herhangi bir gıdanın rengi, yani insanlarda iştah uyandıran sarı, turuncu, kırmızı gibi renkler daha etkili olabiliyor. Kısacası, hedef kitlenin ne hissetmesi istendiğine karar verilip bu doğrultuda renk seçiliyor. Renk seçimi dönemsel olarak da değişiklik gösterebiliyor. Yani kesin kurallar yok. Mesela son zamanlarda turuncunun ‘trend’ olmasıyla birlikte her sektörde turuncuya rastlar olduk. Turuncunun çok fazla kullanılması bazı markaların bilinirliğini artırırken bazı markalara fazla bir şey katmayabiliyor. Örneğin A markası turuncuyu doğru frekansta kullandığı için, turuncu insanlarda A markasının renk kodu olarak yer ediyor. Böylece başka markalar aynı rengi kullansa da turuncu ‘ A ‘ markasını hatırlatıyor. Çok basit bir kaç örnek vermek gerekirse; Bonus Card ‘ın yeşili, World Card ‘ın moru, İdeal Kart ‘ın turuncusu, en doğru örnekler olacaktır. Kısacası hedef kitlenizi belirlerken, renklerin trendlerine çok aldırış etmeden, kendi kitlenizi doğru renk ile doğru frekansta yakalamak en dikkat edilmesi gereken durumdur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder