9 Mayıs 2008 Cuma

Halkla İlişkiler Nedir

Filiz Balta Peltekoğlu; Sunuş: Alaeddin Asna
Beta Yayınları;
İstanbul, 1998,


P.R. (Public Relations) dünyasında yaşanan gelişmelerin ele alınması zorunluluğu, çalışmanın hareket noktasını oluştururken, karşılaştığım en büyük güçlük, içindekiler bölümünün oluşturulmasıydı.

Çünkü kitap, bir yandan M.Ü. İletişim Fakültesinde, Halkla İlişkiler ile Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim dalı öğrencilerine verdiğim, 'Halkla İlişkiler Giriş' ve 'Halkla İlişkilerde Temel Bilgiler' derslerinde öğrencilerin kitap ihtiyacını karşılamalıydı, diğer taraftan konuya ilgi duyanlara da hitap etmeliydi. İşte bu düşünce, bir önceki kitapta yer alan bazı konulardan vazgeçilememesine yol açtı.

Bu bakış açısıyla, kurumsal bütünlüğün korunabilmesi için, kavram, tarihsel gelişim, iletişim yöntemleri gibi konular geliştirilerek korunurken, proaktif / reaktif iletişim kavramları ve bu kavramların halkla ilişkilere yansıması, halkla ilişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri, lobicilik ile günlük yaşantımıza iyiden iyiye giren imaj ve kimlik kavramları kurumsal boyutta ele alındı. Önsöz'den

Hiç yorum yok: