Türkiye’ de halı sektörü ne kadar hareketli ve neşeli gözüküyor değil mi ?
Televizyon’da her kanalda bir halı reklamı bize türküler söylüyor, halay çekiyor, taklalar atıyor. Zevkten dört köşe bir şekilde indirim ve kampanyalarını tüketiciye duyuruyorlar. Hatta bazıları o kadar neşeli ki, indirimlerinden bahsederken anlamsız anlamsız espriler bile yapmak zorunda kalıyorlar. Aslında hepsi boş yere para harcayıp duruyorlar. Eminim onlar bizim gelişi güzel yazılmış reklam senaryolarına kahkahalarla güldüğümüzü ya da kullandıkları ünlülerin her zamankinden daha komik olduklarını sanıyorlar. İnanın bana hata ediyorlar…
Aslında hepsi tek kelime ile ÇÖP !
Merinos - Merinos Halı ( İbrahim Tatlıses ) :
İbrahim Tatlıses zaten kendine özgü Tv programında (İBO SHOW), konuşması ve tavırlarıyla izleyicinin bildiği yakından tanıdığı ve takip ettiği bir ünlüdür. Durum böyle iken neden ayrıca Tv reklamı yapma ihtiyacı duyarsın ki ? zaten var olan ve başarılı izleme ratingleri alan bir show programını yakalamışsın, ne diye bir daha bağıra bağıra aynı şeyleri tekrarlıyorsun ? İbrahim Tatlıses, programında senin reklam filminde yaptığın esprilerin daha iyisini yapar, markanı daha çok sattırır.
Padişah Halı - Merinos Halı ( İzzet Yıldızhan ) :
Yine aynı şirket ( Merinos ) kendilerine ait Padişah halı markasında İzzet Yıldızhan’ ı kullanıyor. Yine aynı konsept ve gelişi güzel arabesk show esprileri. Babadan oğula geçen halıcılık falan filan… Bize ne bundan ? sonuçta sen de merinos halı’ nın bir parçasısın. Yoksa sadece İzzet Yıldızhan sevenleri için mi bir halı üretiliyor da bizim haberimiz yok ? Aynen birinci de olduğu gibi zatan bildiğimiz şeyi bize boşuna para harcayarak anlatıyorlar.
Saray Halı ( Mehmet Ali Erbil ) :
Mehmet Ali Erbil’in sunduğu ‘’Ah Kalbim'’ adlı eğlence programına sponsor olarak en iyi işi yapan, satış grafiklerini artırmalarına rağmen, neden bir daha Erbil’ in klonlanmış halini aynı konseptde müşterine sunarsın ki ? Zaten başarılı bir seçim yapmışsın ve programın en fazla sözü edilen markası olarak yerini almışsın, bir daha neden bize biraz daha komik olarak geri dönmek istiyorsun ?
Bu yazıyı yazarken ben de her halı markası için yapılanı yapmış gibi hissediyorum. Sanki hep aynı şeyleri tekrarladım durdum. Çünkü halı sektörünün bu kadar zayıf ve gelişi güzel tanıtılmaması gerektiğini düşünüyorum. Boş yere harcanan paralara acıyorum. Harcanan emeklerin marka imajına anlamsız değerler kattığını düşünüyor ve buna birilerinin dur demesinin gerektiğini hissediyorum.
Dikkat ederseniz, evine halı sokanların sayısı gittikçe azalıyor. Bunun sebebi kesinlikle farklılaşamayan, misyon - vizyon takıntısıyla zamanını harcayan gelişi güzel pazarlama stratejileridir. Evinde halı kullanan insanlar alışmış oldukları için 15 ay taksitle halı alıyorlar. Belli bir kesim ise Avrupa halılara yöneliyor, evine daha yenilikçi, daha özgün kullanabilecekleri halıları seçiyorlar. Üstelik normal bir makina halısına göre 5 kat daha fazlasını ödeyerek…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder