7 Mayıs 2008 Çarşamba

Görünmeyeni Satmak



Harry Beckwith; Çeviren: Ümit Şensoy
Optimist Yayınları;
İstanbul, 2008, 14 x 20 cm, 224 sayfa, Türkçe

Yaratıcı Pazarlamacının Başucu Kitabı

Gelmiş geçmiş en iyi on pazarlama kitabından biri olarak anılan Görünmeyeni Satmak, hizmet ve ürün pazarlaması arasındaki farkı vurgulayarak hizmet satın almak isteyen müşterinin düşünce tarzını ve hizmet sektörünün işleyişini inceliyor. Ancak, hizmet sektörünü geniş bir çerçevede tanımlayarak, 'ürün' gibi görünen, sözgelimi Nike spor ayakkabısının pazarlanmasında bile satışa sürülenin ürünün ötesinde, bir insan ilişkisi, bir beklenti, bir duygu olduğuna da dikkat çekiyor.

23 dile çevrilmiş olan bu pratik strateji hazinesi, Stanford mezunu pazarlama ve reklam uzmanı, Harry Beckwith'in 35 yıllık şaşırtıcı deneyimlerinden çarpıcı örneklerle dolu. Örnekler bebek bakıcısı Kate'den Federal Express'e, çok farklı hacim ve konulardaki işlerden alınmış.

'Ürün somut bir şeydir. Onu görür ve ona dokunabilirsiniz. Ama hizmet elle tutulamaz. Hatta, çoğu zaman satın almadan önce yoktur bile. Bir kuaföre gittiğinizde, saçınızı önce kestirir sonra satın alırsınız. Önce sipariş verir, sonra alırsınız.' diyen Beckwith'in bu kitabı, pazarladığınız ne olursa olsun, size ufuk açıcı görüşler kazandıracaktır.

'Şimdiye kadar yazılmış en iyi iş kitabı...'

Joel Abrahmson, Merrill Lynch Sigortacılık Şti.

'Hizmet sektöründeki herkesin, yani hepimizin okuması gereken bir kitap...'

Roger Dow, Marriott Otelleri VP ve Satış Müdürü

'Konusundaki en yenilikçi ve sezgilere yer veren kitap. Son derece pratik ve okunması kolay...'

Bir Okur

İçindekiler:

İşe Başlarken

Anket ve Araştırma: En İyi Arkadaşınız Bile Yüzünüze Bir Şey Söylemez

Pazarlama Bir Departman Değildir

Planlama: On Sekiz Yanlış İnanç

Çıpalar, Pürüzler ve American Express: Olası Müşteri Nasıl Düşünür

Ne Kadar Konuşursanız, O Kadar Az İşitirler: Konumlandırma ve Odaklanma

Çirkin Kediler, Tekne Ayakkabıları ve Pahalı Mücevherler: Fiyatlandırma

Adınızın Baş Harflerini Şirketinize Değil Gömleğinize İşletin: İsim ve Markalandırma

500.000 Dolar Nasıl Tasarruf Edilir: Tanıtım ve Satış

Elinizdekine Sarılmak: Müşterileri Beslemek ve Elden Kaçırmak

Hızlı Çözümler

Toparlama

(Tanıtım Yazısından)

Hiç yorum yok: