Cool Media
Soğuk iletişim aracı. Çok az bilgi ve ayrıntı verildiği için iletisi ancak belirli bir çaba sonucu kavranabilen iletişim aracıdır. Bu kavramı ortaya atan Kanadalı eğitimci ve iletişim kuramcısı Marshall McLuhan‘ a göre sinema sıcak, televizyon ise soğuk bir iletişim aracıdır.
Televizyon - Telefon - Karikatür - Yüz yüze konuşmak
Hot Media
Sıcak iletişim aracı. Bilgi ve ayrıntıyla dolu olduğu için iletisini izleyicinin fazla çaba göstermeden kavradığı iletişim aracıdır. Yine Marshall McLuhan’ a göre telefon soğuk, radyo ise sıcak iletişim aracıdır. Telefonda eksik bırakılan bilgiyi dinleyicinin zihninde tamamlaması gerekirken, radyo daha çok bilgi sağladığı için dinleyicinin aynı oranda katılımını gerektirmez.
Sinema - Radyo - Fotoğraf - Print (baskı)
Kaynak : Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü - Tanses Gülsoy
7 Mayıs 2008 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder