21 Mayıs 2008 Çarşamba

Alycia Perry, David Wisnom; Çeviren: Zeynep Yılmaz
MediaCat Kitapları;
İstanbul, 2004, 14,5 x 21,5 cm, 167 sayfa


Nike'ın check işaretli logosunu, McDonald's'ın M'sini, Coca-Cola'nın kırmızısını nerede görseniz tanırsınız, öyle değil, mi? Peki, efsanevi Nike logosunun, Portland Üniversitesi'nde okuyan bir öğrenci tarafından ve yalnızca 35 dolara yaratıldığını biliyor muydunuz? .. Ürün ya da hizmet sahipleri için 'Bize Nike gibi bir logo yaratın' demek çok kolaydır. Marka stratejistlerinin cevabı ise hazır: 'Neden olmasın... İhtiyacımız olan yalnızca milyonlarca dolar ve yirmi yıl...'

Markanın DNA'sı, böylesi bir yanılgıya düşmenizi önlerken, kendi markanızı yaratmadan önce (M.Ö.) marka, markalandırma, marka yâratma, marka kimliği, marka konumlandırması, marka mimarisi gibi pek çok 'M' ile başlayan kavramı doğru ayrıştırmanızı, seçeceğiniz marka danışmanı, marka ajansı ya da marka stratejisti ile aynı dili konuşmanızı sağlayacaktır. M.Ö. aşamaları, markanızın altyapısının sağlamlığı ve M.S. döneminin getirileri açısından doğru değerlendirilmesi gereken bir süreç. Bizden söylemesi...

Hiç yorum yok: